Centre Cultural - 13è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

13è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

Veredicte del jurat 13è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

El premi de pintura Ricard Camí es va instituir l’any 1988 amb la finalitat d’estimular la creació pictòrica i de contribuir a la promoció i a la projecció de joves valors.

Al llarg dels anys, s’ha anat introduint en els cercles culturals, artístics i docents, i ha esdevingut una cita tradicional dins del panorama artístic català i un aparador de la pintura actual que pretén ser una referència de tendències i de propostes noves de la plàstica contemporània a Catalunya.

Cada dos anys els artistes tenen l’oportunitat de presentar les seves noves creacions i optar a uns premis que compten amb l’incentiu d’una dotació econòmica important i amb un jurat altament qualificat, format per persones de prestigi en els àmbits de la crítica, de la història de l’art i de l’activitat artística.

En cada edició, es constata una presència rica de llenguatges i de tècniques, una inquietud innovadora dels participants, un bon nivell qualitatiu i una participació d’artistes d’arreu, fet que palesa la continuada difusió del premi per tot el territori de Catalunya i l’alt interès que desperta en el món de l’art, i especialment entre els joves creadors.

Aquesta biennal és també un record permanent a la figura de Ricard Camí, que va ser president de Caixa Terrassa i que va tenir sempre una especial sensibilitat per la cultura i l’art, i en particular per la pintura.

El Premi de pintura Ricard Camí forma part de l’acord de col·laboració de la Fundació Caixes Catalanes i BBVA.

Consulta les BASES DEL PREMI DE PINTURA

Descarrega la BUTLLETA D’INSCRIPCIÓ