Centre Cultural - Casaldàliga · Programa d’activitats

Casaldàliga · Programa d’activitats

REBELS AMB CAUSA
Tots hem de ser rebels davant de totes les injustícies i els participants en aquest programa, d’aquí el títol, ho són. El filòleg Joan Solà en la seva històrica intervenció al Parlament de Catalunya exhortava a plantar cara i ara se’ns diu que hem de desobeir sense por. Fa pocs mesos sentíem cantar persistim i fa anys que cantàvem el Diguem no. El que vulgueu, tot menys quedar-nos creuats de braços davant de la injustícia i insensibilitat dels manaires de torn a aquí i a arreu. Sempre ha sigut l’hora, però ara és més urgent que mai! No podem esperar més, sobretot els pobles i les persones que més pateixen la injustícia. Tots a una sola veu diguem no d’una vegada per totes!

ACTIVITATS PROGRAMADES

Dimecres 29 de juny a les 19:00 – taula rodona
TESTIMONIS: PERSONES QUE HAN CONVISCUT AMB EN PERE CASALDÀLIGA
Francesc Escribano, Clara Segura, Eduard Fernández, Antoni Traveria i Kai Puig

Moderarà: Mònica Terribas

Del 8 de juny al 10 de juliol – exposició i visites guiadesExposició de fotografies: PERE CASALDÀLIGA, DE PROFESSIÓ, L’ESPERANÇA
Fotografies de JOAN GUERRERO. Textos de Pere Casaldàliga. Una exposició de Casa Amèrica Catalunya Amb el suport de: Ajuntament de Terrassa, Terrassa Solidària i Fundació Mina Visita guiada: 4 de juliol, dilluns de Festa Major a les 11:00 i a hores convingudes per a grups, telèfon 937 899 087

Activitats passades:

Dijous 9 de juny a les 19:00 – documental + testimonis
ELS SANTUARIS DEL FRANQUISME* Dirigit per Llúcia Oliva i realitzat per Miguel Mellado Un documental de la Fundació Periodisme Plural amb la participació de Joan Soler i Soler i Eduard Fornés i Gili Durada: 70’

Dilluns 13 de juny a les 19:00 – taula rodona
AMB PERSISTÈNCIA PLANTEM CARA SENSE POR, DIGUEM NO David Fernández, Teresa Forcades i Eduard Ibàñez Moderarà: Manel Sarrau, periodista de TV3

Dimarts 14 de juny a les 19:00 – pel·lícula
DESCALÇ SOBRE LA TERRA VERMELLA*, de Francesc Escribano Amb el suport de TV3-TELEVISIÓ DE CATALUNYA i Minoria Absoluta Durada: 180’

Dijous 16 de juny a les 20:00 – recital poètic
NOVA JAZZ CAVA – Ptge. Tete Montoliu, s/n
JO VAIG NÉIXER A CAL LLETER* POEMES DE PERE CASALDÀLIGA A càrrec dels Rapsodes dels Pastorets de Balsareny i Antonio Sánchez Barranco, percussionista En el marc de La veu de les deus d’Amics de les Arts i Joventuts Musicals. Aquest recital serà enregistrat per posteriorment, fer-ne un llibre en profit d’AETM (Ajut a Estudiants del Tercer Món) i l’ONG Vida i Pau).

Dilluns 20 de juny a les 19:00 – presentació llibre
CASALDÀLIGA, LA SEVA GENT I LES SEVES CAUSES, de Joan Guerrero
Hi intervindran: Joan Soler i Felip, claretià i autor del pròleg i Joan Guerrero, fotoperiodista i autor de les fotografies de l’obra.

Dimecres 22 de juny a les 19:00 – conferència
LES CAUSES DE PERE CASALDÀLIGA
A càrrec de Glòria Casaldàliga, presidenta d’Araguaia amb el Bisbe Casaldàliga

– Totes les activitats són d’entrada lliure i gratuïta. A les indicades amb * farem taquilla inversa o dit d’altra manera voluntària. A consergeria del Centre Cultural trobareu a la venda els llibres: Casaldàliga, la seva gent i les seves causes

– Tota aquesta programació és organitzada i promoguda pel programa solidari AETM (Ajut a Estudiants del Tercer Món) de la Fundació Torre del Palau i l’ONG Vida i Pau. Us l’oferim per tal de difondre’ns, i difondre sobretot les causes a favor de la justícia necessària per a l’estabilitat al món finalitat que ha de ser de totes les ONG i programes de cooperació. En aquesta ocasió, volem Difondre també l’abast del compromís d’un català al Brasil, que ens prestigia, el bisbe Pere Casaldàliga.

– Donen suport a aquestes activitats: Església i Catalunya, una plataforma d’entitats eclesials diverses compromeses amb la justícia, amb Catalunya i el futur de la humanitat.

– Agraïm al Centre Cultural Terrassa la cessió d’espais i serveis mercès al seu fins avui principal patrocinador, el BBVA CX. – Ens reservem poder substituir algun participant, si s’escau, per causes alienes a la nostra voluntat. Una producció de: Casa Amèrica Catalunya Organitzada per: AETM Ajut a Estudiants del Tercer Món Vida i Pau Araguaia, amb el Bisbe Casaldàliga Fundació Torre del Palau Església i Catalunya Amb el suport de: Ajuntament de Terrassa Terrassa Solidària