Centre Cultural - Exposiciones

Col·lecció Civit

(Català)

La Col·lecció Civit d’art Contemporani aterra al Centre Cultural de Terrassa amb la intenció d’establir-se com a residència. L’acord contempla el dipòsit i arxiu de la col·lecció, l’exposició de les seves obres i d’activitats d’ordre cultural contemporani.

El CCT i la CC estableixen una programació d’almenys 3 exposicions anuals a partir del fons de la col·lecció que aniran acompanyades d’activitats que ampliaran l’interès i la participació del món creatiu d’artistes emergents i de públics més plurals.

Aquestes exposicions doncs, comptaran amb activitats musicals, literàries, filosòfiques, científiques i artístiques, sempre amb una clara adscripció contemporània i que procuraran contextualitzar aquest “univers” per convertir-lo en un “lab”, un “far”, i un espai de diàleg i creació més enllà de la mateixa col·lecció. La CC és una excusa per construir un imaginari del contemporani, així com un referent –també didàctic i amb esperit pedagògic- de la visibilitat del CCT que el permeti posicionar-se en un lloc d’excel·lència i amb un recorregut compromès amb l’autenticitat i la llibertat.

Intentarem articular un relat potent, transmissor de valors lligats al nostre temps i agilitzador d’un posicionament cultural amb un cànon propi.

El CCT i la CC, conscients de les dificultats de tot ordre que la cultura pateix a Catalunya i convençuts que val la pena iniciar aquest camí, vol incorporar voluntats institucionals i, en el futur, mecenatges privats per donar suport al projecte.

Volem donar visibilitat a l’art i a la cultura contemporània des d’una perspectiva de descentralització territorial, teixint complicitats entre el nostre Govern i la societat civil al Vallès, i des d’una ciutat capdavantera en la identitat cultural, industrial i social de Catalunya: Terrassa.