Centre Cultural - ESPAI ROMÀ VALLÈS

ESPAI ROMÀ VALLÈS

Romà Vallès va ser sens dubte pioner de l’informalisme català i un dels màxims referents d’aquest moviment provinent de les renovades tendències dels anys 50 i 60. Vallès, introductor de l’informalisme i l’abstracció a Catalunya, va cedir 680 obres i documentació a la Fundació Antiga Caixa de Terrassa. Des del passat 4 de juny, l’obra està exposada a una sala del Centre Cultural Terrassa: l’Espai Romà Vallès. A banda de l’exhibició de l’obra, l’Espai s’ocupa d’estudiar, restaurar i difondre el llegat de l’artista, traspassat el 15 de juny, pocs dies després de la inauguració de l’Espai.

La llavor de l’Espai Romà Vallès l’hem de cercar en la necessitat que hi havia de trobar un equipament capaç d’acollir i dinamitzar el llegat de l’artista creant un equip humà que li engresqués la idea i el projecte. El Centre Cultural Terrassa ha estat doncs, el lloc escollit per l’artista amb el ferm compromís de què el Centre vetllarà per la conservació i difusió de l’obra.

Conscient de la importància i el reconeixement que mereix l’artista, l’Espai Romà Vallès és a partir d’ara l’ens gestor del llegat, elaborant tasques de documentació, digitalizació, restauració i autentificació de quadres. Es mostra periòdicament el seu treball a través d’exposicions temporals i s’aniran elaborant estudis i publicacions.

Les activitats d’aquest Espai es dinamitzen a través d’una comissió de seguiment formada per cinc membres:

• Bel Vallès, filla de l’artista
  • Sílvia Muñoz, directora del CONCA i comissària d’exposicions
  • Joan Gil, membre de l’Associació Internacional de Crítics d’Art
  • Adrià Fornés, director artístic del Centre Cultural Terrassa
  • Josep Ribera, director de la Fundació Antiga Caixa de Terrassa

L’Espai Romà Vallès neix amb la voluntat de ser no només en una sala d’exhibició, sinó que crea mostres itinerants que el Centre Cultural Terrassa facilita a aquells equipaments que tenen interès en acollir-les. Des de l’equipament s’elabora també una tasca pedagògica facilitant a les escoles documentació per al professorat per ensenyar la vida i l’obra de l’artista. Periòdicament s’ofereixen visites guiades per a tot tipus de públics i tallers.

Romà Vallès. De l’abstracció a la imatge. 10 anys de trajectòria. 1956-1966

El primer comissariat de Joan Gil, ens mostra les dues primeres sèries: Cosmogonies i Collage. Aquest és el punt de partida de les onze sèries que engloben el conjunt del treball de Romà Vallès.

Preu catàleg: 15€  Disponible a la recepció del Centre Cultural.

Propera exposició: Romà Vallès. Geometria i Informalisme. (A partir del 15 de juny)