Centre Cultural - Exposicions - 14è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

Obra guanyadora del 13è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí
  • Manu vb Tintoré "L'altre sender"
  • Miquel Àngel Gonzálvez "La Invasió del Futur"

14è Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

El Premi BBVA de pintura Ricard Camí es va instituir l’any 1988 amb la finalitat d’estimular la creació pictòrica i de contribuir especialment la promoció i a la projecció de joves valors.

Al llarg dels anys, s’ha anat introduint en els cercles culturals, artístics i docents, i ha esdevingut una cita tradicional dins del panorama artístic català i un aparador de la pintura actual que pretén ser una referència de tendències i de propostes noves de la plàstica contemporània a Catalunya.

Cada dos anys els artistes tenen l’oportunitat de presentar les seves noves creacions i optar a uns premis que compten amb l’incentiu d’una dotació econòmica important i amb un jurat altament qualificat, format per persones de prestigi en els àmbits de la crítica, de la història de l’art i de l’activitat artística.

Aquesta biennal és també un record permanent a la figura de Ricard Camí, que va ser president de Caixa Terrassa i que va tenir sempre una especial sensibilitat per la cultura i l’art, i en particular per la pintura.

El Premi BBVA de pintura Ricard Camí està convocat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i Grup BBVA, i organitzat pel Centre Cultural Terrassa.

L’exposició mostra les 25 obres finalistes de la 14a edició del certamen.

Manu vb Tintoré

Manu vb Tintoré “L’altre sender”

El guardonat, entre les 210 obres de diferents estils presentades, ha estat Manu vb Tintoré amb l’obra “L’altre sender”

Miquel Àngel González

Miquel Àngel González “La Invasió del Futur”

També s’ha concedit un accèssit a l’obra “La invasió del futur” del terrassenc Miquel Àngel Gonzálvez.

14è Premi BBVA de pintura Ricard Camí from FACC on Vimeo.