ESP On som?

Centre Cultural - Exposicions - 35 anys de dansa

35 anys de dansa

Ara fa trenta-cinc anys que pujàvem el teló de la primera temporada de dansa

Al llarg d’aquest temps s’han fet més de 330 funcions, han passat pel nostre escenari 170 companyies de més de 30 països i 73 ciutats diferents, i el Centre Cultural ha esdevingut un referent per als amants de la dansa. Les seves temporades han mostrat una visió àmplia de la dansa: companyies de ballet clàssic però també de dansa contemporània i flamenc han estat convidades aformar part de la programació.  Amb aquesta exposició volem fer un tomb per la història de la dansa que ha passat pel Centre CulturalT errassa. Volem recordar grans figures, companyies i programes
que ens han fet delir, així com recuperar algunes coses que han dit, des de la crítica, periodistes, entesos en dansa, ballarins, directors de companyies i coreògrafs. Què en pensa el sector de la dansa del Centre Cultural?

Poques vegades tenim l’ocasió de donar les gràcies. Aprofitem aquesta mostra per fer-ho i comencem per qui va posar la primera pedra i els fonaments de la Temporada de Dansa, l’Obra Social de la Caixa de Terrassa, i també a qui li’n dóna continuïtat, el BBVA CX i la FACT. I és un bon moment per agrair al públic el seu suport imprescindible, sobretot als abonats, alguns d’ells amb una fidelitat incondicional, sempre al nostre costat.

Aquesta mostra també és un homenatge Josep Aznar, qui va ser la mirada apassionada de la dansa i ens va deixar un reguitzell d’instantànies, moments increïbles, imatges congelades que expliquen bona part de la nostra història.

I ara, com sempre, treballem amb el desig de viuremés nits de dansa inoblidables. Segur que amb aquesta exposició en recordarem algunes. El compromís amb la dansa, els coreògrafs, els ballarins i les companyies, així com amb els balletòmans, és ferm i esperem seguir gaudint i compartint aquest art amb tots vosaltres.