Centre Cultural - Exposicions - Agustí Puig

Agustí Puig

Creant una pròpia cosmicitat

Autor d’una obra prolífica i versàtil,  que ha sabut experimentar amb nombroses disciplines artístiques tals com la pintura, l’escultura, el dibuix, la ceràmica o el gravat, l’actual proposta d’Agustí Puig es perfila com un assaig visual que recorre les principals temàtiques de l’autor. El pas del temps, la condició fugaç de l’ésser humà o la constant resistència a l’omissió de la memòria mitjançant la perpetuïtat del gest, en són una constant.

La memòria del gest, primigènia, inapel·lable i il·limitada, s’estén amb determinació sobre  la matèria i abraça els vestigis mil·lenaris d’aquells que ens precediren i dels qual en som deutors. Prendre el seu llegat per avançar és el que ens proposa l’autor.

Agustí Puig (Sabadell, 1957)

Sota la influència de la transvanguarda i seduït pel dibuix del còmic i del disseny gràfic s’endinsa en una etapa de paisatges romàntics, que derivarà en la reivindicació de les arrels del Pop Art. La seva estada a Nova York, l’any 1992, significà un replantejament de les seves prioritats plàstiques on la densitat matèrica i el gest l’acompanyaran en les múltiples i incessants transformacions creatives. Manufactura ràpida i vigorosa de colors terrossos, rogencs, blancs i negres que esdevenen espais de reflexió de l’essència de la vida i un evident retorn als seus orígens més primigenis.

Comissària: Natàlia Chocarro

Exposició produïda per: