Centre Cultural - Exposicions - Ernest Altés

Ernest Altés

Obra recent

‘A mi m’interessa la natura, no el paisatge, amb la que m’hi relaciono d’una manera, més que culta, instintiva.’ (1998)

‘Jo participo de l’art concret i corpori, l’efímer i intangible el veig constantment a la natura i no goso posar-m’hi.’ (2006)

Ernest Altés

La natura i la seva energia han estat el fil conductor de la seva obra que té ja més de quaranta anys de recorregut. El seu estil es caracteritza per l’utilització de materials sòlids com la pedra, el basalt i el metall creant formes dures i contundents que a la vegada els hi dóna una aparença de formes toves, obertes i tancades, creant un diàleg amb l’espai.

Una de les novetats de la seva Obra Recent és la incorporació del vidre com a matèria dúctil combinada amb el ferro o la pedra. A més a més, es podran veure fotografies d’escultures de gran format que es troben a l’espai públic o privat.

Ernest Altés (Vic,1956)

Comença a fer formes i volums a l’edat de deu anys i des d’en fa quaranta, s’hi dedica professionalment. La seva formació acadèmica s’inicia a les escoles Massana i Llotja de Barcelona i a Belles Arts d’Olot on estudia la tècnica del gravat. Paral·lelament, amb qui aprèn veritablement és amb els forjadors, calderers i picapedrers de qui entén la manera de treballar els materials.

Ha exposat, individual o col·lectivament a diversos països del món, ha publicat diversos llibres i articles, i ha participat com a ponent a Simpòsiums d‘escultura i arquitectura. A dia d’avui té 28 escultures públiques a Catalunya, Andorra, França, Espanya i Alemanya i realitza guardons per entitats.