Centre Cultural - Exposicions - Anna Güell

Anna Güell

inauguració dijous 3 de maig a les 19h

Obra gràfica i escultures amb acabats ceràmics

Sempre m’ha seduït pintar, dibuixar…, tot allò que té a veure amb els processos creatius. I sempre he admirat les persones que expressen els seus sentiments a través de l’art.

Per a mi un artista es deu principalment a l’experimentació. Aquesta convicció és la que m’ha portat a l’interès constant per la matèria que es troba en la natura. I és aquesta natura la que m’inspira en tot moment en realitzar la meva obra, i la que em proporciona elements i processos d’exploració i manipulació.

Anna Güell

Humilitat i experiència

L’habilitat per preparar un bon àpat comença per conèixer bé els productes, escollir-ne la millor combinació, avaluar les possibles preparacions i tècniques de cocció, i dissenyar la presentació final dels plats. En definitiva, un conjunt d’accions i decisions que ens portaran a obtenir una experiència intensament perceptiva.

El paral·lelisme entre el procés gastronòmic de cuinar amb la pràctica de l’art, em serveix per explicar el paper que té la inquietud artística en el procés creatiu.

Qui vol obtenir una pràctica artística interessant, necessita restar amatent a tot allò que li passa pel davant i estar a punt per reconèixer qualsevol instrument, procediment i tècnica que la pugui usar com a eina de transmissió d’idees, emocions o sentiments. Els colors, les textures, les icones, les línies, les contradiccions, les metàfores.., són entre d’altres, elements susceptibles a entrar en un joc que segueix un codi que solament es pot intuir.

Cal valorar, sacrificar i seleccionar quines peces han de formar part d’un tot que configuri la imatge mental que tenim. Busquem sintonitzar la freqüència que ens apropi a una lògica imprecisa i busquem la coherència fictícia en un llenguatge que anem configurant dia a dia. L’estètica i l’empenta de la creativitat ens fa reflexionar sobre què és el més apropiat i aquesta dialèctica ens posarà constantment al llindar estimulant del què no coneixem.

Per aquest viarany camina l’Anna Güell: no defalleix en la cerca de materials, tècniques i estratègies que li serveixin per expressar-se artísticament. A cada passa que dona, hi afegeix la càrrega de l’experiència obtinguda a través de la pràctica i l’adquisició del coneixement polivalent.

Els seus treballs recullen la saviesa d’utilitzar recursos pluridisciplinaris i podem entreveure el recorregut viscut a través del temps, les seves decisions i la inquietud de qui humilment reconeix que mai en sap prou.

Gabriel Verderi
Terrassa, abril 2018