Centre Cultural - Exposicions - Anna Llimós

Anna Llimós

Esquerdes

“Mitjançant l’ús de tècniques molt diverses com poden ser la fotografia, el dibuix, el frottage o l’oxidació del paper, la meva obra vol indagar en les múltiples maneres com l’espai, ja sigui públic o privat, es converteix en memòria que s’erosiona amb el pas del temps. De vegades centrant l’atenció en els objectes, d’altres en el propi espai, es tracta d’un procés de recerca que vol copsar com el passat es troba inserit en el present més quotidià i treballar-lo des dels buits, els silencis o els espais en blanc.

En el cas d’Esquerdes, el projecte que es presenta a l’espai La Galeria, es tracta de fer un exercici de memòria en l’espai privat personal abans d’una mudança. Cambra a cambra, es van resseguint totes aquelles empremtes pròpies de l’espai per tal de retenir en la memòria i en el paper l’espai que ha estat habitat, no només per mi, sinó també per totes aquelles capes d’història personal que hi han passat abans, omplint-lo i buidant-lo de nou. Al buidar un espai, al deixar-lo en blanc altra vegada, les empremtes apareixen amb força sobre un blanc que lluny de ser neutral, es troba carregat d’història. Utilitzant la tècnica del gofrat manual, faig el registre literal de les paraules de Walter Benjamin quan afirma que “habitar és deixar empremtes”. Es tracta dons de prendre consciència d’aquelles empremtes produïdes per l’acció d’habitar en el propi espai domèstic i del consum i del desgast que s’acumulen, en forma de sots o d’esquerdes fent una mena d’arxiu personal de les patologies que configuren cada espai.”

Anna Llimós Vidal neix a Barcelona l’any 1989. Llicenciada en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, finalitza el Màster en Formació del Professorat el 2012 i el Màster en Humanitats, art, literatura i cultura contemporànies a la UOC l’any 2016. El 2013 obté la beca de dibuix Fundació Felícia Fuster i l’accèssit en la 10a Edició del Premi Climent Muncunill i Roca. Posteriorment obtindrà una residència a la Nau Estruch de Sabadell.

Recentment ha col·laborat en el projecte “Art i futur” impulsat per l’ANC, ha format part del col·lectiu TCteamwork i ha obtinut el primer premi en la categoria de Gravat del XXVI Premi Joan Vilanova de Manresa. Entre els últims espais expositius on ha mostrat les seves obres a nivell individual cal destacar la Olivart Art Gallery, de Barcelona, el Museu d’Art de Cerdanyola, l’Espai d’Art i Creació Can Manyé d’Alella i la Sala dels Trinitaris de Vilafranca del Penedès. A més a més, ha participat a la Fira Internacional d’Art Contemporani de Castelló MARTE amb Olivart, galeria amb la que participa a l’Espai la Galeria al Centre Cultural Terrassa actualment.

Exposició produïda per Olivart Art Gallery