Centre Cultural - Exposicions - Brigitta Both

Brigitta Both

Monocrom

Acte inaugural dijous 13 de setembre a les 19 h

L’artista hongaresa Brigitta Both (1978) va estudiar disseny i moda a Budapest. Després de treballar quinze anys en la indústria de la moda i en disseny gràfic li van interessar el collage, les pintures de tècnica mixta i la fotografia. El 2015 es va establir a Barcelona i es va presentar al Premi BBVA de Pintura Ricard Camí essent-ne la guanyadora amb l’obra Sincronitzats, una pintura que expressa una relació molt íntima amb una profunda connexió, l’amor i la comprensió entre una parella que es va consolidant al llarg del temps.

Ara l’artista presenta l’exposició Monocrom, una obra feta entre el 2015 i el 2018 d’estil minimalista i en blanc i negre. El blanc, símbol de la puresa i l’harmonia, en contrast amb el negre que representa el caos i el desconcert.

Sobre el Premi BBVA de Pintura Ricard Camí

La Fundació Antigues Caixes Catalanes convoca, amb el suport de BBVA CX i la col·laboració de la Fundació Antiga Caixa Terrassa, el Premi BBVA de Pintura Ricard Camí. Aquest guardó és dels més ben dotats del panorama actual de certàmens artístics, amb una assignació de 18.000 euros, 12.000 per a l’autor i 6.000 per dur a terme una exposició individual de l’artista guanyador al Centre Cultural, que pot tenir caràcter itinerant.  D’aquesta manera, el premi no es limita només a lliurar un guardó, sinó que vol acompanyar l’artista en la seva promoció i projecció posterior mitjançant aquesta mostra individual.

El premi impulsa la creació pictòrica i estimula els nous creadors des del 1989, any en què es va instituir a la memòria de Ricard Camí i Aliart, protector de les arts i president de l’antiga Caixa Terrassa. Al llarg de les 15 edicions d’aquesta biennal, han participat més de 5.200 artistes, amb gairebé 6.200 obres presentades, de les quals 485 han estat exposades, i amb un repartiment de més de 325.000 euros en premis.

El jurat del Premi està format per Francesc Miralles, historiador i crític d’art, Sílvia Muñoz, historiadora i crítica d’art, Carles Taché, director de la Galeria Carles Taché, Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny de Barcelona i Eduard Vives, representant de les entitats organitzadores del Premi.