ESP On som?

Centre Cultural - Exposicions - “Calsina, tu i jo som germans!” (2014)

Calsina, tu i jo sóm germans

“Calsina, tu i jo som germans!” (2014)

El món calsinià i els escriptors

La Fundació Calsina ens mostra el caràcter crític i divertit de l’artista a través d’un recull d’il·lustracions i pintures plenes de literatura i fantasia que tan va fascinar als grans mestres de la literatura catalana del segle XX. L’exposició es podrà visitar fins al 5 de desembre.

Amic dels escriptors

La pintura de Calsina és literatura en si mateixa i no necessita de la literatura per explicar-se. Aquesta autenticitat i el seu caràcter crític i divertit, el va allunyar del reconeixement que mereixia però a la vegada, el va portar a envoltar-se de grans mestres de la literatura catalana que van veure en les seves pintures un reflex del seu ofici en les arts plàstiques.

Cessió d’obres

Entre les peces que ha seleccionat la Fundació Calsina per aquesta exposició, hi trobarem una obra que ha estat cedida pel Museu Nacional d’Art de Catalunya. Precisament aquesta cessió coincideix amb l’exposició permanent de tres obres de Ramon Calsina a la nova col·lecció d’Art Modern de l’MNAC d’obres del segle XIX i XX. Entre els seus objectius es troba la recuperació de determinats artistes catalans que, com és el cas de Calsina, havien restat en l’oblit o fora dels cànons convencionals. Amb aquest esperit de col·laboració, també s’han cedit dues obres del Fons d’Art de la Generalitat i del MAE (Institut del Teatre).

Visites guiades a càrrec del fill de l’artista, Ramon Calsina Garcés:

Es prega confirmació prèvia a: fundacio@calsina.org o 610 41 38 96 (places limitades 20 persones)

Telenotícies migdia 11/11/2014 Expo Calsina a Terrassa

• Exposició: "Calsina, tu i jo som germans"