Centre Cultural - Exposicions - Cartografies 1

Cartografies 1

La CC és una de les col·leccions d’art contemporani a Catalunya, que construïda durant molts anys, vol ser un relat de la contemporaneïtat i una aportació al col·leccionisme català. La Col·lecció té l’interès de reflectir la complexitat i la transformació de la societat humana en el període de finals del S.XX i l’inici del XXI.

A més a més, és també una col·lecció on les formes de pensar, la llibertat d’expressió i la internacionalitat, són eixos que fan del discurs, un arxiu global dels moviments artístics i dels gèneres que l’art utilitza per expressar-se en aquest període.

La intenció del seu col·leccionista, Josep Maria Civit Gomis (nascut a Montblanc), ha estat la de bastir aquest relat o arxiu contemporani des de perspectives conceptuals, filosòfiques, literàries i polítiques que li fessin reconèixer i sentir la seva època. Civit ens convida a entendre diferents formes de pensar i de dialogar amb el present. El compromís cultural, l’experimentació amb la imatge i la pràctica d’una aventura mental són els trets distintius de la col·lecció. Tot això en l’intent de compartir una mirada més enllà de la retiniana.

En aquest sentit, la CC és una experiència i una construcció d’un imaginari que intenta modestament cartografiar l’art del present.

És per això que la Col·lecció és una excusa per fer un exercici de mirar, veure i percebre, i és també per això que la col·lecció no tindria sentit sense la participació activa del subjecte que la veu. Llibertat d’interpretació, per a temps convulsos i complexes.

La CC, a punt de celebrar els seus 50 anys, té un contingut d’abast internacional que comprèn molts dels moviments i tendències des de l’inici dels 70 fins avui: art conceptual, art povera, minimalisme, poesia visual… La presència d’artistes catalans a la col·lecció és molt notable.

Més informació sobre el Projecte Col·lecció Civit + Centre Cultural Terrassa