Centre Cultural - Exposicions - Imanol Buisán

Imanol Buisán

La costilla

Si el collage s’hagués convertit en l’únic sistema d’expressió, l’Imanol estaria esculpint la seva pedra Roseta, creant expressions pròpies per a societats amb la seva gramàtica i entonacions, marcant ritmes i accents. I és aquesta ànsia de picapedrer, per anar tallant formes amb la fulla afilada d’un cúter la que l’ha portat a aquest llenguatge de veladures, en el que ha titulat “La costella”. Buisán proposa reflexionar sobre les noves masculinitats. Plasma a un home fràgil, un home construït el s. XXI, que es busca a si mateix i als altres en un món que no necessita murs, sinó membranes que diferenciïn el fet masculí del femení i al mateix temps que no els demandi tenir una aparença prefixada.

Visita guiada, dissabte 26 d’octubre a les 17’30h

Imanol Buisán, Terrassa 1985. És collagista i collagero, horticultor aficcionat, ciclista amb carnet, transeünt i alguna altra cosa més. Va començar el seu projecte diari el 2014, el qual no ha cessat, i a partir d’ell vertebra la majoria de les seves obres, si aquestes no sorgeixen del projecte són material de laboratori que li permeten trobar maneres, reflexionar entorn a la feina. El seu treball es fonamenta en dos eixos: el temps i el llenguatge.

El temps no és tan sols una constatació de la seva existència, una necessitat per sentir-se útil, és un procés, entendre la constància com un element artístic, esborrar l’aura, i és element que deconstrueix per establir una unitat de mesura més humana, més adaptada al hàbit, al quefer diari, a la quotidianitat.

La seva taula és un laboratori en bucle que troba i desfà rutines, fons, maneres d’enfrontar-se, temàtiques, subllenguatges, accents per trobar després del paper infinites maneres de construir a partir d’un univers ja construït, assimilant tota la cultura audiovisual que el precedeix i la que s’està construint per fer, com un mètode artístic de reciclatge de la imatge, de reutilització.

Les seves obres han estat publicades en diverses publicacions, tant revistes com llibres internacionals Maintenant (EUA), Ground Magazine (Alemanya), Colective Collage (Internacional), El romancero gitano il·lustrat (Espanya) entre d’altres. Mitjans del sector han reconegut el seu treball com Toombes o la plataforma Ello. També ha participat en diverses exposicions col·lectives i ha realitzat alguna individual, destacant “Ese libro no se corta” el qual va permetre editar un llibre amb el mateix nom.

Artista presentat per:

Logotip Tigomigo horitzontal