Centre Cultural - Exposicions - Impressions

Adami, Braque, Calder, Chillida, Giacometti, Miró, Steinberg i Tàpies

10 de març – 28 de maig

Sala 3

Exposició produïda conjuntament amb la Fundació Joan Miró que recull un conjunt de més de 40 obres d’artistes que, sense pertànyer a un mateix corrent artístic, tenen en comú el seu pas pels tallers d’impressió dels editors Maeght. Aquests tallers, que són punters en la seva època, esdevenen un banc de proves per als artistes, ja que posen a la seva disposició els últims avenços tecnològics, en convivència amb les tècniques més tradicionals d’estampació, donant una disparitat estètica de resultats en un ambient de llibertat i inspiració.

L’exposició Impressions vol revelar a través d’una selecció de 42 obres de diversos artistes com Valerio Adami, Georges Braque, Alexander Calder, Eduardo Chillida, Alberto Giacometti, Joan Miró, Saul Steinberg i Antoni Tàpies el fruit d’aquest treball en el sí dels tallers Maeght i què significa l’aportació d’aquests artistes a la història de les tècniques reproductives del segle XX.

La mostra comprèn un total de 42 obres executades amb tècnica calcogràfica i litogràfica, entre les quals trobem aiguafort, aiguantinta, carborúndum, gofrat, litografia i serigrafia. D’artistes com Valerio Adami (4), Georges Braque (7), Alexander Calder (5), Eduardo Chillida (7), Alberto Giacometti (5), Joan Miró (6), Saul Steinberg (2) i Antoni Tàpies (6).

Exploradors de l'art

Aquesta exposició es complementen amb el programa pedagògic per a escolars dels Exploradors de l’Art dins de l’acord de col·laboració de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i BBVA