ESP On som?

Centre Cultural - Exposicions - Joaquim Torres-García. Pintures de Mon Repòs

Joaquim Torres-García. Pintures de Mon Repòs

Exposició permanent

Joaquim Torres-García (Montevideo, Uruguai 1875 – 1949), màxim representant de la pintura del Noucentisme, pintà quatre frescos decoratius en el lluernari d’una casa que adquirí a Terrassa, Mon Repòs. Les pintures, inspirades en escenes hel·lenistes clàssiques, estan pintades amb òxids de diferents colors sobre lletada de calç fresca. Podem veure aquest conjunt pictòric al vestíbul del Centre Cultural Terrassa.

Aquestes quatre obres són unes de les peces fonamentals i de més valor del Fons d’Art de la Fundació Antiga Caixa de Terrassa

L’any 1993 l’antiga Caixa de Terrassa va adquirir aquests quatre murals i les llegendes llatines que l’acompanyen. Les obres van ser presentades públicament al Museu d’Art Modern del MNAC, a Barcelona (17 de gener al 23 de març de 1995), i a les sales del Centre Cultural Terrassa (del 20 de març al 7 de juliol de 1995), lloc on van quedar en exhibició temporal fins al novembre de 2001, quan van passar a decorar el vestíbul de la nova seu de l’entitat.

L’any 2003-2004 van ser exhibides de nou a Barcelona dins l’exposició Torres-García al Museu Picasso i el mes de juny de 2015 s’han instal·lat definitivament al vestíbul del Centre Cultural Terrassa. Els quatre frescos estan disposats en un lluernari de la mateixa manera que ja van ser concebuts en el pati de llums de la casa de Mon Repòs.

• Joaquim Torres-García. Pintures de Mon Repòs
  • Torres-García. Pintures de Mon Repòs