Centre Cultural - Exposicions - Pere Alavedra Duran

Les mirades de Pere Alavedra

Obres dels anys 1950 al 2007

Inauguració dijous, 10 de gener, a les 19h

Alavedra va participar per primera vegada a una exposició col·lectiva de pintura el 1953 i, la seva exposició individual, tingué lloc el 1977 als Amics de les Arts de Terrassa amb una col·lecció de collages compostos amb retalls de revistes en color.

En referència a aquella exposició, el crític d’art J. Corredor Matheos va escriure:

‘El color és viu. Policromia nova i radiant, constitueix una festa plàstica que mentre la vista s’hi detura, demana que ens aturem a cada parcel·la de color, ara abstracta per ella mateixa en cada forma fragmentària que reprodueix fotogràficament la realitat, però que perd finalment el seu sentit fosa en el conjunt. Una mena d’èxtasi per la barrejadissa dels colors vius, com una catifa oriental, però que no ens distreu de l’objectiu darrer: la macroimatge tot just creada.’

El 1968 va obtenir el Premi Aureli Biosca a la Biennal de Pintura Ciutat de Terrassa i les seves obres van ser seleccionades en el Premi Joan Miró dels anys 1977, 78, 79 i 80.

El 1984 i 1990 obtingué el Premi de pintura “Terrassa vista pels seus artistes” i va ser seleccionat en el Criteri d’Art el 1988, 90, 92 i 95.

Des del 1977 fins l’any 2007 exposa regularment a diverses galeries. Estil personal, adscrit al corrent neo-realista. Els seus temes preferits són el retrat i el paisatge. El collage és la tècnica que més utilitza.

Però, com diu el mateix J.Corredor Matheos a la presentació de l’exposició Fotocollages del 1991:

‘L’home sempre està intentant assolir un camí o un procediment nou. D’això en diem inquietud. Però al mateix temps, és un ésser contemplatiu que, en algun dels seus millors moments, es conforma a mirar, tot i que aquesta sigui una lenta manera, desinteressada, com ens demostra cada dia l’artista, d’arribar a veure.’

Artista presentat per:

amics