Centre Cultural - Exposicions - El missatge de l’aigua

El missatge de l’aigua

Pintura i aigua. El missatge de l’aigua

Durant la seva llarga història la Mina, Aigües de Terrassa,  ha reunit obres pictòriques principalment d’artistes terrassencs, o molt vinculats a Terrassa. També ha completat la col·lecció amb obres de prestigiosos pintors com Martí Alsina, Roca Sans, Josep Colomer i d’altres paisatgistes catalans.

Entre les  vint-i-sis obres sel·leccionades per aquesta exposició hi trobem 18 artistes terrassencs de primer nivell com, Joaquim Vancells, Pere Viver i Martínez Lozano, molt representatius de l’escola paisatgística de Terrassa. Certament el tema de l’aigua es presta a les més diverses composicions creatives, ja sigui pintant cursos de rius o llacs, ja sigui en forma de fonts i núvols, però gairebé sempre amb presència d’aquest element de vida.

Aquesta selecció d’artistes de la col·lecció de la Mina, Aigües de Terrassa, aporta una visió molt significativa de la pintura que s’ha fet a Terrassa des de finals del segle XIX fins als nostres dies. En aquesta mostra hi podem trobar representats diferents estils, des del paisatgisme tradicional, fins a les vanguàrdies del segle XXI. Passant pel surrealisme de “Mitus” Aurell o el neoimpressionismes de Pere Tort i de Roc Alavern, fins a l’hiperrealisme d’Octavi Intente i de Jordi Fulla. Un total de vint-i-sis obres d’estils diferents, però que sota el missatge de l’aigua dialoguen entre elles, per tal d’aportar-nos el missatge de l’aigua com element vital i social de les nostres vides.

Eduard Vives i Noguera, comissari

Inauguració dijous 25 de maig, a les 19.30 h