Centre Cultural - Exposicions - Preses de Franco

Preses de Franco

Històries de moltes dones que, des de les seves lluites, van obrir una crisi en el model de societat dominant, desafiant tant el feixisme com la societat patriarcal

6 de novembre · 19h INAUGURACIÓ

Aquesta exposició, produïda per l’Associació Catalana d’Investigacions Marxistes i la Fundación de Investigaciones Marxistas, vol mostrar les experiències penitenciàries de les dones empresonades durant la repressió franquista, a través d’un diàleg entre memòria i història, entre imatges i testimonis que ens acosten a la realitat des d’una perspectiva biogràfica. Experiències de dones que van ser separades dels seus fills i van patir les inhumanes condicions del sistema penitenciari franquista en presons i convents, els càstigs, les humiliacions, la tortura física i psicològica. Però també experiències de supervivència i solidaritat.L’exposició mostra les seves experiències penitenciàries entre imatges i testimonis que ens acosten a la realitat que van viure des d’una prespectiva biogràfica.

L’exposició vol contribuir a fer visibles les històries de moltes dones que, des de les seves reivindicacions, van obrir una escletxa en el model de societat dominant, desafiant tant el feixisme com la societat patriarcal. La història d’aquestes dones i les seves experiències penitenciàries ens remeten, tal com argumenten els investigadors principals d’aquest projecte, a una història que se’ns presenta “com una tasca intel·lectual i ètica sense la qual difícilment podrem entendre les dimensions de la política d’extermini portada a terme pel franquisme”.

Organitza: Casal de la Dona de Terrassa

PROGRAMA D’ACTIVITATS

6 de novembre · 19h INAUGURACIÓ

15 de novembre · 19h CONFERÈNCIA ‘PRESÓ I DONA’ a càrrec de Mercè Claramunt i Bielsa, advocada