Centre Cultural - Exposicions - Retrats d’Antoni Bernad

Retrats d’Antoni Bernad

L’exposició és un dels treballs més rellevants d’Antoni Bernad (Barcelona, 1944) com a retratista. El projecte destaca pel tractament que el fotògraf dóna al retrat i pel valor històric del document.

Bernad utilitza majoritàriament el blanc i el negre amb contrastos delicats que els dota de naturalitat i calidesa. La seva empremta personal, caracteritzada per un diàleg constant entre la llum i les ombres, permet descobrir, mitjançant un exercici de desocultació, l’ànima dels seus protagonistes; un procés tenyit d’atemporalitat que commemora la seva essencialitat creativa.

Natàlia Chocarro

Antoni Bernad (Barcelona, 1944) és un fotògraf barceloní format en belles arts que situa l’origen de la seva carrera professional en el dibuix i la col·laboració amb publicacions dedicades a l’estil i la moda. A meitat de la dècada dels 60, comença a dedicar-se a la fotografia de forma plena i s’instal·la a París. Els seus treballs es publiquen a revistes tan prestigioses com Vogue, Elle, Vanity Fair o Marie Claire. Així, malgrat que va centrar la seva trajectòria en el món de la publicitat, la moda i el disseny en l’origen, Bernad ha mostrat posseir una mirada artística, expressiva i estèticament personal, que ha dut la seva obra a exhibir-se al Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Reina Sofía de Madrid o, més recentment, al Museu Palau Solterra de la Fundació Vila Casas. La seva empremta personal, caracteritzada per un diàleg constant entre la llum i les ombres, permet descobrir, mitjançant un exercici de des-ocultació, l’ànima dels seus protagonistes; un procés tenyit d’atemporalitat que commemora la seva essencialitat creativa. Les fotografies que contempla la present exposició, formen part de l’obra completa Catalans. Retrats – un conjunt de 200 obres preses entre els anys 70 i 80 del segle passat- i que s’inscriuen en el programa Itiner’ART de la Fundació Vila Casas. La iniciativa neix amb la voluntat d’atorgar una major visibilitat als autors, també protagonistes, en la narració de la història recent de l’art català.

Exposició produïda per: