Centre Cultural - Imatges inauguració del nou Centre Cultural Terrassa

Imatges inauguració del nou Centre Cultural Terrassa

EdificiBaca

Després de 7 mesos d’obres i sense parar l’activitat habitual, el nou Centre Cultural Terrassa va inaugurar el dissabte 5 de desembre els nous espais de l’equipament i el restaurant El Cultural​.

El passat dissabte 5 de desembre, a dos quarts de nou del vespre, més de 2.000 persones es van aplegar davant de la façana del Centre Cultural Terrassa per no perdre’s l’esperat piromusical amb la música de l’overture Candide de Leonard Bernstein i les projeccions de llum de l’artista Tom Carr. Un espectacle visual i sonor que va omplir la Rambla d’Ègara d’amics, ciutadans i curiosos.

L’acte va ser presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, que en el seu parlament en una recepció feta a la sala de la Col·lecció Fundació Antiga Caixa de Terrassa, va destacar l’aportació artística ‘enormement significativa’ de l’equipament i el nivell de qualitat ‘extraordinari’ tant en les arts escèniques – la dansa i el circ- com les plàstiques.

En la mateixa línia, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, va felicitar al Centre Cultural Terrassa per la ‘nova vida que dóna l’equipament que esdevé tot un símbol a la Rambla i que ofereix activitats de primera línia a Terrassa’.

El president de la Fundació Antiga Caixa de Terrassa (FACT), Ignasi Cusidó, va fer èmfasi de la nova etapa que enceta l’equipament, alliberant 650m2 d’espai destinat a lloguer – ja estan llogats- i oferint una nova porta d’accés a la ciutat, ‘més obert i visible’, amb el restaurant- cafeteria El Cultural. ‘Demanem que la ciutat es faci seva la dansa com ho ha fet amb el jazz o el hockey, tenim una de les millors, o la millor, temporada de dansa estable de caràcter privat a Espanya. No ho diem nosaltres, sinó els crítics’, va remarcar. Cusidó no va voler acabar e lseu discurs sense agrair l’ajuda i la complicitat del BBVA per haver fet possible aquest projecte, ‘no era una tasca fàcil però hi hem posat la feina i la il·lusió per aconseguir els nostres objectius’, va concloure.

+ Info