Sala de premsa

Curs 2014-2015

La programació prevista dels Tallers Didàctics del Programa Educatiu “Els exploradors de l’Art” per aquest curs són:

Novembre-Desembre 2014
CALSINA, TU I JO SOM GERMANS
El realisme pictòric i la diversitat de realitats: realisme, realisme màgic i realisme moral
Pintura. Grans artistes catalans.

Febrer-Març 2015
ESCULTURES, ARRANZ-BRAVO
L’escultura monumental com a reflex de l’esperit d’una comunitat humana
Escultura al bronze. Grans artistes catalans

Abril-Maig 2015
Pendent de concretar

Per a més informació
serveipedagogic@fundacioct.cat

Cursos anteriors

El Programa Educatiu ELS EXPLORADORS DE L’ART ha ofert els darrers anys els següents tallers didàctics:

Curs 2013-2014

COL·LECCIÓ JORDI PLANAS. L’ART, TERRASSA, ELS NOMS PROPIS
La contribució dels pintors terrassencs del segle XX
Pintura. Grans pintors terrassencs

ROMÀ VALLÈS. 90 ANYS
L’expressió a través del color, la textura i el gest
Pintura. Grans pintors catalans

RAMON CASAS. EL CARTELL
El cartell, el primer mitjà de comunicació de masses
Cartellisme. Grans artistes catalans

Curs 2012-2013

JOMA, VIATGE INCESSANT
La fotografia, una eina per entendre la història
Fotografia arqueològica

MARIA RIUS I CAMPS, LA MAR D’IMATGES
L’expressió d’ideals a través de la il·lustració
Grans il·lustradores catalanes

ALBERT NOVELLON, PINTURA I ESCULTURA EN EL SENDER…
L’art abstracte d’Albert Novellon
Pintura i escultura. Artistes terrassencs

Curs 2011-2012

AIGUA
El reportatge fotogràfic, una eina de denúncia
Fotografia de natura (reportatge)

ROSER CAPDEVILA, UNES BÈSTIES MOLT POC ANIMALS
La transmissió de valors a través dels contes
Grans il·lustradors catalans

ANDY WARHOL, ELS MISTERIS DE L’ART
Art Pop, l’expressió artística de la cultura popular
Pintura. Grans pintors internacionals

Premiats 32è Concurs de Dibuix Escolar 2013

El ball de bastons – Primer Nivell

BastonsPetit
1er Premi
Marc Oliveras Gironella
(8 anys)
Escola Sant Andreu
Borrassà
2on Premi
Oriol Verdaguer Santiago
(6 anys)
Fundació Privada Mare de Déu del Carme
Bellpuig
3er Premi
Elisabeth González Borrell 
(7 anys)
Escola Cultura Pràctica
Terrassa

El ball de bastons – Segon Nivell

1er Premi
Iñaki Delgado Siurana
(10 anys)
Escola Torre de la Llebre 
Rubí
2on Premi
Roc Bellostas Carreras 
(10 anys) 
Escola de Pràctiques 1 
Lleida
3er Premi 
Paula Jiménez Clemente 
(9 anys)
Escola Frederic Godàs 
Lleida

El ball de bastons – Accèssit

Carlos A. Morales Aroca
Escola Siloé
Mollerussa

Els castells – Primer Nivell

1er Premi

Isaac Baldrich Pont 

(7 anys)
Fundació Privada Mare de Déu del Carme
Bellpuig

2on Premi
Miquel Farran Morera
(7 anys)
Escola Vall d’Ondara
Sant Antolí i Vilanova
3er Premi
Gerard Gómez Chamizo
(7 anys)
Escola Sant Andreu
Borrassà

Els castells – Segon Nivell

1er Premi
Helena Boltes Botella
(10 anys)
Escola Torre de la Llebre
Rubí
2on Premi
Laura Melgar Ramírez
(10 anys)
Escola Rosella
Viladecavalls
3er Premi
Joan Quirante Juncosa 
(10 anys)
Escola Sant Andreu
Borrassà

El ball de diables – Primer Nivell

1er Premi 
Nil Ferreras Feliu 
(8 anys)
Escola Vall d’Ondara
Sant Antolí i Vilanova
2on Premi 
Anna Silvestre Albós 
(7 anys)
Escola Nostra Llar
Sabadell
3er Premi 
Albert Márquez Exposito 
(7 anys)
Escola Delta
Terrassa

El ball de diables – Segon Nivell

1er Premi
Eva Khouja Khouja
(10 anys)
Escola Nostra Llar Sabadell
2on Premi
Maria Isabel Salas Blanco
(11 anys)
Escola Torre de la Llebre
Rubí
3er Premi
Joan Zarza Sánchez
(11 anys)
Escola Santa Teresa de Jesús
Terrassa

El ball de diables – Accèssit

Toni Pérez Fernández
Escola Gavina
Barcelona

Els gegants – Primer Nivell

1er Premi
Maria Diaz Silvente
(7 anys)
Escola Delta 
Terrassa
2on Premi
Malika Balhaj 
(10 anys) 
Escola Abat Marcet
Terrassa
3er Premi
Gerard Hernández Calero
(7 anys)
Escola Sant Jordi
Sant Vicenç dels Horts

Els gegants – Segon Nivell

1er Premi
Anna Rui Alcázar Romero
(11 anys) 
Escola Torre de la Llebre 
Rubí
2on Premi
Karen Segarra Díaz 
(10 anys)
Fundació Privada Mare de Déu del Carme
Bellpuig
3er Premi 
Ingrid Santamaria Hernàndez 
(11 anys) 
Escola Cultura Pràctica 
Terrassa

La sardana – Primer Nivell

1er Premi 
Roger Mola Delgado
(8 anys) 
Escola Frederic Godàs 
Lleida
2on Premi
Laia Jornet Puig
(7 anys)
Escola La Bassa 
Torregrossa
3er Premi
Josué Rodríguez Marí
(9 anys) 
Escola Vedruna 
Berga

La sardana – Segon Nivell

1er Premi
Adrián Alonso Bautista
(11 anys)
Escola Sant Andreu 
Borrassà
2on Premi
Martina Saiz Batllori
(12 anys) 
Escola Torre de la Llebre
Rubí
3er Premi 
Anna Santallúsia Ballarín 
(11 anys)
Escola d’Almenar
Almenar

La sardana – Accèssit

Belen Pérez López
Escola L’Heura
Terrassa

La festa dels traginers – Primer Nivell

1er Premi
Laura Pulido Conesa
(8 anys) 
Escola Montsant
Reus
2on Premi
Albert De Gregorio Perpiñá
(8 anys)
Escola Antoni Tàpies
Sant Boi de Llobregat
3er Premi
Mohamed Laaraj 
(9 anys) 
Escola Àngel Guimerà 
Balaguer

La festa dels traginers – Segon Nivell

1er Premi
Maria Da Pena Ribalta
(11 anys) 
Escola Nostra Llar 
Sabadell
2on Premi
Paula Rayo Ruiz
(11 anys) 
Escola Montessori
Rubí
3er Premi 
Alejandro Monzón Casado 
(11 anys)
Escola Frederic Godàs 
Lleida

Formulari d'inscripció

Ompliu i envieu el Formulari d’inscripció per poder participar en el Concurs de Dibuix

 

Unnim Caixa Unnim BBVA

 

 

Els contes i full de dibuix

Presentació dels contes

En aquesta edició els dibuixos s’hauran d’inspirar sobre sis contes de tradicions populars catalanes cedits per l’Editorial Mediterrània.

1.- El ball de bastons
2.- Els castells
3.- El ball de diables
4.- Els gegants
5.- La sardana
6.- La festa de traginers
 

Full de dibuix

Descarrega’t el full normalitzat del Concurs de Dibuix.
Full normalitzat del concurs de dibuix.

 

Unnim Caixa Unnim BBVA

 

 

Objectius i metodologia

El Concurs anual de Dibuix Escolar ha celebrat ja 31 edicions. En tots aquests anys milers i milers d’alumnes han participat en aquesta experiència i qui sap si per a uns quants ha estat el primer estímul i punt de partida d’una dedicació molt més intensa al món del dibuix i la pintura.

Objectius

La finalitat principal d’aquest concurs és estimular la creativitat dels escolars en la faceta del dibuix, amb l’al·licient que els treballs premiats serveixen per il·lustrar el recull de contes que ha servit de base per inspirar els dibuixos.
És una oportunitat per plasmar al paper tot allò que han après a les assignatures d’expressió plàstica quant a composició del dibuix, l’ús de diferents tècniques pictòriques, la línia, el color, etc.

Metodologia

Durant el mes de febrer es publiquen les bases del concurs juntament amb el recull de contes seleccionats i el calendari de la convocatòria. Els nens i nenes de tots els nivells de primària de les escoles participants il·lustraran un dels contes que hauran llegit tots plegats a l’aula. Cada classe i cada centre farà una preselecció dels millors dibuixos per participar en la fase final del concurs, en la qual un jurat format per professionals altament qualificats, representants d’escoles d’art i disseny de diferents punts de Catalunya, seleccionaran els dibuixos guanyadors del Concurs anual de Dibuix Escolar.
La convocatòria és oberta també a la participació dels centres d’educació especial, ja que el jurat concedeix accèssits a alguns dels dibuixos dels seus alumnes, en un acte de reconeixement del treball i l’esforç de normalització que duen a terme aquests centres.
Tots els nens i nenes guanyadors se’ls convocarà a un acte de lliurament de premis que se celebrarà el dia 25 de maig de 2013 a les 12 del migdia al Centre Cultural Terrassa, on rebran, entre altres obsequis, el llibre editat amb el recull de contes i les il·lustracions guanyadores.

 

 

Unnim Caixa Unnim BBVA

 

 

Les bases

 

XXXIIè CONCURS DE DIBUIX ESCOLAR

Unnim Caixa i Unnim BBVA convoquen el XXXII CONCURS DE DIBUIX ESCOLAR. L’objectiu del concurs és estimular la creativitat dels escolars en la faceta del dibuix, estímul que compta amb l’al·licient que els treballs premiats han servit per il·lustrar els llibres de contes de la col·lecció “Concurs de Dibuix Escolar” que edita Unnim Caixa.

Per a participar en el Concurs cal omplir la butlleta d’inscripció que trobareu al web d’Unnim Caixa www.unnimcaixa.cat o al web del Centre Cultural Terrassa www.fundacioct.cat on també podreu descarregar-vos les bases del concurs, que tot seguit detallem, així com els textos dels contes en què s’han d’inspirar els dibuixos o il·lustracions, i també els fulls normalitzats sobre els que els alumnes hauran de fer els seus dibuixos.

Presentació dels contes

En aquesta edició els dibuixos s’hauran d’inspirar en sis contes de tradicions populars catalanes cedits per l’Editorial Mediterrània.

“Contes de les nostres tradicions”

  1. El ball de bastons
    (basat en la Petita història del ball de bastons, escrita per Meritxell Margarit i il·lustrada per Pilarín Bayés)
  2. Els castells
    (basat en la Petita història dels castellers, escrita per Fina Duran i Jordi París i il·lustrada per Pilarín Bayés)
  3. El ball de diables
    (basat en la Petita història del ball de diables del Vendrell, escrita per Joan Montserrat i il·lustrada per Pilarín Bayés)
  4. Els gegants
    (basat en la Petita història dels gegants i gegantes de Catalunya, escrita per Nicolás Alonso i il·lustrada per Pilarín Bayés)
  5. La sardana
    (basat en la Petita història d’un sardanista, escrita per Josep Ramon Fontanet i il·lustrada per Pilarín Bayés)
  6. La festa dels traginers
    (basat en la Petita història de la Festa dels Traginers de Balsareny, escrita per Ramon Carreté i il·lustrada per Pilarín Bayés)

1a.  El concurs queda obert a partir de la difusió d’aquestes bases. Poden concursar-hi els alumnes de totes les escoles públiques i privades de Catalunya. La participació és col·lectiva i s’ha de canalitzar a través de cada centre docent. Les escoles han d’omplir la butlleta d’inscripció, i imprimir-ne dues còpies: una per adjuntar-la amb els dibuixos enviats, i l’altra que, segellada per l’oficina d’Unnim o del BBVA, servirà com a comprovant de l’entrega dels dibuixos.

2a.  Els participants han de ser alumnes dels cursos d’Educació Primària. El concurs se subdivideix en dues categories: la primera s’adreça als alumnes de 1r, 2n i 3r de Primària, i la segona als alumnes de 4t, 5è i 6è de Primària. Ambdues categories poden optar als premis indicats en punt 6 d’aquestes bases.

3a.  Cada col·legi ha de seleccionar els dibuixos efectuats pels seus alumnes a fi de presentar al concurs un total de 12 il·lustracions (6 per cada categoria, un per a cadascun dels contes seleccionats). Aquestes 12 il·lustracions han de ser de diferents autors: no s’admet més d’un dibuix per alumne.

4a.  Els dibuixos poden presentar-se en un o diversos colors indistintament. No s’hi poden incloure ni textos ni paraules. La mida ha de ser de 21 x 21 cm, i el full normalitzat per a fer els dibuixos cal descarregar-lo del web d’Unnim Caixa www.unnimcaixa.cat o del Centre Cultural Terrassa www.fundacioct.cat. No s’admeten els que no s’ajusten a aquesta norma, i perden així totes les facultats de participació en el concurs. Al dors del dibuix, cal emplenar totes les dades que es demanen: les del conte, les de l’alumne i les del centre escolar. El centre docent ha de segellar els dibuixos.

5a.  Els col·legis han de lliurar els treballs que presenten al concurs a qualsevol oficina d’Unnim o del BBVA abans del proper 15 d’abril. Cal adjuntar una còpia del full d’inscripció, i l’oficina en segellarà una segona còpia, que serà per a l’escola, com a justificant de l’entrega.

6a.  Els dibuixos participants al Concurs, opten als següents premis. Per a cada categoria i per a cadascun dels textos que s’han d’il·lustrar, s’atorga un primer, un segon i un tercer premi. És a dir, s’atorguen 12 primers, 12 segons i 12 tercers premis; per tant, un total de 36 premis. El jurat pot decidir si atorga accèssits als dibuixos presentats pels centres d’educació especial.

7a.  Les escoles participants també opten a premi. Aquelles escoles, els alumnes de les quals hagin obtingut un guardó individual, tindran el següent premi:

Per 1 o 2 alumnes premiats: 400€
Per 3 o 4 alumnes premiats: 600€
Per 5 o més alumnes premiats: 800€

Aquest import serà ingressat en un compte corrent d’Unnim BBVA a nom de l’escola.

8a.  S’adjudiquen tots els premis citats en aquestes bases i cap premi no es pot declarar desert.

9a.  L’acte de lliurament dels premis als escolars guanyadors tindrà lloc el dissabte dia 25 de maig de 2013, ales 12 del migdia al Centre Cultural Terrassa.  Els escolars autors dels dibuixos guardonats amb qualsevol dels 36 premis previstos en el punt 6 de les bases seran obsequiats individualment per Unnim Caixa i Unnim BBVA.

10a. Els dibuixos guanyadors queden en propietat d’Unnim Caixa. Seran presentats al públic en una exposició al vestíbul del Centre Cultural Terrassa (Rambla d’Ègara, 340 de Terrassa), entre els dies 24 i 26 de maig. Unnim Caixa també podrà exposar-los en d’altres equipaments de l’entitat o d’UnnimBBVA.

11a.  Els dibuixos premiats serveixen per a il·lustrar l’edició del recull de contes que edita Unnim Caixa. I es fa amb la indicació expressa de nom i edat de l’autor, centre docent al qual pertany i premi obtingut en el concurs.


12a.  Integren el jurat:
– un representant de la Fundació Escola Municipal d’Arts i Oficis
  d’Olesa de Montserrat.
– un representant de l’Escola d’Art d’Olot.
– un representant de l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona.
– un representant de l’Escola Municipal d’Art de Terrassa.
-un representant de l’Editorial Mediterrània.
– un representant d’Unnim Caixa
– un representant d’Unnim BBVA

13a.   El veredicte del jurat és inapel·lable, i el sol fet de participar en el concurs comporta l’acceptació d’aquestes bases.

14a.   Qualsevol incidència no prevista per les bases ha de ser resolta per Unnim Caixa, d’acord amb el jurat.

Terrassa, febrer de 2013

En compliment del que preveula Llei Orgànica15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, de 13 de de desembre, i de la seva normativa de desenvolupament, el CENTRE ESCOLAR PARTICIPANT haurà d’obtenir consentiment inequívoc, per part dels representants legals dels menors d’edat, per al tractament de les dades de caràcter personal en un fitxer automatitzat titularitat de  Fundació Cultural Privada Caixa Terrassa, informant-los dels drets que la normativa legal els confereix, així com de les institucions davant de les quals poden exercir-los.

 

 

Unnim Caixa Unnim BBVA

 

 

Curs 2012-2013. Maria Rius. La mar d'imatges

L’exposició de la Maria Rius amb més de 275 contes il·lustrats, Maria Rius és una figura cabdal de la il·lustració a Catalunya. Un dels aspectos que més ens ha captivat de l’autora és la leva visió de la infantesa com a etapa vital i la sensibilitat amb que expressa aquest ideal en les seves il·lustracions. De la mà de Maria Rius descobrirem la força que té la il·lustració per commoure i comprometre el lector amb uns ideals.

Treball previ

Continguts

  • La presentació de Maria Rius i Camps: breu biografia i mostra de la seva obra.
  • La il·lustració, un vehicle per promoure ideals polítics, socials, morals.
  • El concepte ideal: què vol dir?
  • Els aspectes que intervenen en l’expressió d’un ideal: escenari, personatges…
  • La relació entre l’estil d’il·lustració i l’ideal que es vol expressar i  promoure.

Objectius i recursos didàctics Treball a l’aula per preparar la visita mitjançant un document PDF pensat per poder ser projectat a l’aula. Es combina la introducció dels principals conceptes teòrics de l’activitat amb exercicis pràctics, senzills i curts.
Treball previ

Visita a l’exposició

Continguts

  • La observació lliure d’il·lustracions
  • L’anàlisi i  la interpretació d’il·lustració
    • Elements compositius que intervenen en l’expressió d’un ideal: situacions, personatges, escenaris, objectes…
    • Intervenció de la tècnica i de l’estil d’il·lustració en l’expressió d’un ideal.
  • Conèixer l’ideal d’infantesa de l’autora tot interpretant les seves il·lustracions.

Objectius i recursos didàctics Amb la participació dels alumnes guiada pel monitor/a: Copsar la il·lustració com un vehicle artístic per explicar i alhora interpretar una historia. Conèixer i identificar la técnica, l’estil i els aspectos compositius d’una il·lustració i relacionar-los amb el missatge que vol transmetre. Adonar-se que la il·lustració pot expressar ideals.

 

 

 

Taller plàstic

Continguts

  • Realització per equips d’un collage que expressi el propi ideal d’infantesa a partir d’il·lustracions de Maria Rius.
  • Procés de treball dels equips:
    • Debat i selecció de la visió d’infantesa entre els membres de cada equip.
    • Planificació del collage i selecció dels seus continguts: escena, personatges. Objectes, composició.
    • Realitzar el collage incorporant tots els continguts en una cartolina.

Objectius i recursos didàctics

  • Utilitzar de forma pràctica i creativa els continguts treballats sobre la l’expressió d’ideals amb la il·lustració.
  • Cada equip de treball disposarà del material següent:
    • Cartolina DA2 blanca (suport)
    • Diverses imatges de les il·lustracions de l’autora.
    • Tisores, retoladors, colors, etc.

 

Curs 2012-2013. JOMA viatge incessant

Aquesta exposició, JOMA,  VIATGE INCESSANT,  mostra la conca mediterrània com un sol conjunt històric que, afavorit pel seu mar, ha estat el bressol de moltes civilitzacions i el resultat de les seves influències. Per fer-ho, les fotografies d’en Joma mostren les restes arqueològiques de diverses civilitzacions mediterrànies (hitita, hel·lènica, romana, cristiana, musulmana) com a testimonis de la seva cultura i fonaments de la nostra.

Treball previ

Continguts

  • La fotografia arqueològica, un llenguatge per explicar i entendre la història.
  • Els continguts de la fotografia arqueològica: assentaments, edificis, objectes…
  • Les tècniques de la fotografia arqueològica: enquadrament, punt de vista, etc.
  • Els projectes de la fotografia arqueològica: llibres, exposicions, esquemes…
  • Viatge incessant, un exemple de les possibilitats narratives de la fotografia.

Objectius i recursos didàctics Treball a l’aula per preparar la visita mitjançant un document PDF pensat per poder ser projectat a l’aula. Es combina la introducció dels principals conceptes teòrics de l’activitat amb exercicis pràctics, senzills i curts. 
Treball previ

Visita a l’exposició

Continguts

  • L’observació, anàlisi i interpretació de l’exposició Viatge incessant.
  • Les principals civilitzacions mediterrànies i el seu patrimoni arqueològic.
  • Identificació i interpretació tranversal dels aspectos tècnics, artístics i conceptuals d’algunes de les fotografíes.
  • Percepció de la conca mediterrània com un conjunt territorial i històric a partir de la fotografía arqueològica.

Objectius i recursos didàctics

Amb la participació dels alumnes guiada pel monitor/a: Conèixer les possibilitats que ofereix la fotografia per explicar la història i interpretar-la. Observar algunes de les tècniques de la fotografía arqueológica i relacionar-la amb la intenció de l’autor. Proposar una visió conjunta de la conca mediterrània.

Taller plàstic

Continguts

  • Per mitjà del treball cooperatiu, representació de la idea La mediterrània bressol de civilitzacions elaborant un mapa o un fris cronològic emprant la fotografia arqueològica.
  • Procés de treball dels equips:
    • Planificació general de la representació.
    • Representació de les civilitzacions: selecció i col·locació de les fotografies.
    • Representació de les dimensions cronològica i geogràfica de les civilitzacions.

Objectius i recursos didàctics

Explorar de forma creativa les possibilitats comunicatives de la fotografía arqueológica. Els  equips de treball disposaran del material següent:

  • Cartolina DA2 o DA1
  • 50 fotos de jaciments arqueològics del mediterrani
  • Retoladors, títols,  textos, simbologia, llegendes, etc.

Curs 2011-2012 Andy Warhol. Els misteris de l'art

Andy Warhol. Els Misteris de l’Art és un recull de 41 obres, entre gravats, collages i serigrafies, del genial artista nord-americà. Les obres d’aquesta exposició formen part de la col·lecció privada Atlàntica i, principalment, se centren en la sèrie “Catàstrofes“.
És la primera vegada que Terrassa acollirà aquesta mostra d’Andy Warhol, potser el representant més conegut del pop-art. Des de les arxiconegudes sopes Campbell, els bitllets de dòlar i les figures de l’star-system com Marilyn o Mick Jagger, sense oblidar això sí, els seus autoretrats. En aquest sentit, les obres que s’exposen a Terrassa es troben totes signades per   la Factoria, apareixent tant la signatura de Warhol com de Pietro Psaier, un dels artistes més propers a ell.


Treball Previ

Continguts

  • Conèixer l’Andy Warhol; vida i obra.
  • L’Art Pop, un corrent artístic innovador.
  • L’Art Pop, l’expressió artística de la cultura popular.
  • L’Art Pop, el llenguatge plàstic de la cultura popular.
  • L’Art Pop, les tècniques pictòriques industrials (collage, serigrafia).


Objectius i recursos didàctics

Treball a l’aula per preparar la visita mitjançant un document PDF pensat per poder ser projectat a l’aula. Es combina la introducció dels principals conceptes teòrics de l’activitat amb exercicis pràctics, senzills i curts.

Visita a l’exposició

Continguts

  • Observació, anàlisi i interpretació d’obres Art Pop realitzades en les tècniques del collage i la serigrafia.
  • Objectius i temàtiques de l’Art Pop: l’estil de vida de la nova cultura popular (canvis i valors derivats de la tecnologia i els mitjans de comunicació de masses: la vida domèstica, l’espectacle i l’entreteniment, els famosos, etc.)
  • Principals recursos del llenguatge plàstic de l’Art Pop: extracció, abstracció i manipulació d’imatges preexistents d’objectes quotidians, de celebritats, de símbols; la seriació; el tractament del color; la composició; etc.)
  • L’evolució de les obres d’Andy Warhol: de al descripció a la crítica social.


Objectius i recursos didàctics

Amb la participació dels alumnes i el guiatge el monitor/a, descobrim les principals característiques de l’Art Pop (objectius, temes, llenguatge, tècniques) tot observant, analitzant i interpretant en profunditat 5 obres especialment escollides. La visita finalitza amb una visió completa de l’exposició.

Taller Plàstic

Continguts

Realització d’una obra Art Pop col·lectiva a partir del treball individual. A partir d’una imatge de la Marilyn Monroe descomposta en 5 parts/plantilles, cada alumne realitza una serigrafia escollint la combinació de colors que vulgui en les diferents parts de la imatge. Quan els alumnes finalitzen les serigrafies individuals les enganxen per formar un mural definitiu de la classe compost de 25 serigrafies (5 X5).

Objectius i recursos didàctics
Utilitzar de forma pràctica i creativa els principals recursos plàstics de l’Art Pop apresos durant la visita a l’exposició. Així, amb el mural que el grup-classe realitza es pot experimentar l’efecte estètic i plàstic de la seriació i del tractament del color propis de l’Art Pop.
Cada equip de treball disposarà del material següent:

  • Cartolina DA4
  • Joc de 4 plantilles corresponents  la serigrafia de la Marilyn Monroe.
  • Paleta de 8 retoladors especials per a serigrafies.