Sala de premsa

Justo Molinero

EL HOMBRE, LA GRAN CHAPUZA DE DIOS

Després de l’èxit sense precedents de Ahora me toca a mí i de Novios con solera, Justo Molinero torna ara als escenaris perquè així ho ha demanat el seu públic, els que es van veure seduïts per les peripècies de Los Descastaos esgotant les entrades a la gran majoria de teatres de Catalunya.

Justo Molinero Calero, nascut a Villanueva de Còrdova (Còrdova), l’any 1949. Resideix a Catalunya des de novembre de 1967, és un exemple de ciutadà fill de la immigració andalusa que va escollir voluntàriament Catalunya com a destinació, sabent trobar els elements necessaris d’arrelament familiar , cultural i social que l’han conduït a l’èxit professional i empresarial.

El 1982 va fundar Radio TeleTaxi. Destinada en principi als usuaris del taxi a la ciutat de Barcelona durant el Campionat Mundial de Futbol de 1982.
Aquella experiència de ràdio local s’ha convertit amb el pas dels anys, (35), en un grup de comunicació de referència a Catalunya i Andorra.

Al llarg de la seva trajectòria professional, Justo Molinero ha rebut el reconeixement de diverses organitzacions i institucions:

• Andalús de l’Any, Federació d’Entitats Andaluses a Catalunya
• Menció Honorífica dels premis anuals de Ràdio Associació de Catalunya
• Micròfon de Plata concedit per l’Associació Espanyola d’Informadors
• Premi Ondas a la trajectòria professional
• Premi Catalunya Comunicació atorgat per l’Associació Catalana de Comunicació
• Premi Fundació Fecac
• Premi Primer de Maig atorgat per la Fundació Josep Comaposada i la Fundació Rafael Campalans
• Menció d’Honor dels Premis Nacionals de Comunicació de la Generalitat de Catalunya

La música, un llenguatge planer i directe i el contacte constant amb els oients, han estat els elements d’una fórmula d’èxit que ha sabut trobar i consolidar la seva posició en el mercat.
El 2015 desembarca a les arts escèniques amb l’espectacle Ahora me toca a mí, convertint la seva primera experiència teatral en un èxit de públic que va continuar amb Nuvis amb solera al 2016.

VOC · curtmetratges

Mostra d’audiovisuals en català

Organitza: Òmnium Terrassa

Beethoven: l'Heroica i l'Emperador

Orquestra Simfònica del Vallès

La teràpia més contundent que va trobar Beethoven per superar dues crisis personals va ser compondre dues obres cimeres batejades amb noms pomposos “Heroica” i “Emperador”. La Simfonia “Heroica” va canonitzar el rumb que seguiria el discurs simfònic a Europa durant el segle XIX acabat d’estrenar. Víctor Pablo Pérez ens promet una lectura sense espais buits d’ambdues obres, garantida en el concert per un dels pianistes més valorats del planeta, el britànic Paul Lewis. Per descobrir que la millor manera de superar una crisi existencial és confiar en el poder curatiu de la creativitat individual.

Durada: 1h 45m (amb pausa inclosa)

J. Williams Lincoln
L. van Beethoven Concert per a piano núm. 5, en Mi bemoll major, op. 73, “Emperador”
L. van Beethoven Simfonia núm. 3, en Mi b major, op. 55, “Heroica”

Paul Lewis, piano
Victor Pablo Pérez, director

De pel·lícula!

Una temporada més, els Simfònics del Vallès farem visibles els actors més invisibles del cinema: la música i la veu dels dobladors. Jordi Brau i Lluís Posada, posaran cara a les mil cares que més emocions reals ens han provocat a través de ficcions irreals. Posem per casos: obrirem en viu i en directe la capsa de bombons de Forrest Gump i des de la proa de l’orquestra sentirem cridar un cop més a Leonardo di Caprio ‘ Sóc el rei Món’. Per recordar que el cinema sense música ni veu és com menjar sense sal.

Bob Thiele i George David Weiss GOOD MORNING, VIETNAM! “What a wonderful world”
Joe Renzetty MUÑECO DIABÓLICO
James Horner TITANIC
John Williams NACIDO EL CUATRO DE JULIO
Hans Zimmer PIRATES DEL CARIB
Lalo Schiffrin MISSIÓ IMPOSSIBLE
Gioachino Rossini SRA. DOUBTFIRE Ària de Fígaro de “El barber de Sevilla”
NiccolaPiovani LA VIDA ES BELLA
Alan Silvestri FORREST GUMP
Ludwig van Beethoven EL DISCURS DEL REI 2n moviment de la Simfonia núm. 7

Jordi Brau i Lluís Posada, actors
Rubén Gimeno, director

Rèquiem de Mozart

J. S. Bach Concert de Brandenburg núm. 2, en Fa major, BWV 1047
J. Haydn Concert per a trompeta en Mib major, Hob. VIIe:I
W. A. Mozart Rèquiem en Re menor, KV 626

Reinhold Friedich, trompeta
Ana Puche, soprano
David Hernández, tenor
Elisenda Arquimbau, mezzosoprano
Marc Pujol, baríton
Cor Jove del Palau de la Música
Esteve Nabona, director

Ballet de Catalunya

Opening Gala

El Ballet de Catalunya és la nova companyia de Catalunya nascuda amb vocació de mostrar la millor dansa feta a casa i consolidar així la nostra capacitat artística envers aquesta disciplina.

Sota la mà d’una direcció artística de primera línia, encapçalada per Elias Garcia i Larissa Lezhnina, el nou Ballet de Catalunya evoca a la dansa més exigent i de tècnica acurada, mostrant peces del repertori clàssic combinades amb coreografies originals del mateix Elias Garcia i l’italià Raphael Bianco.

La BNC Opening Gala es configura així com un homenatge al treball, esforç i col·laboració de totes aquelles persones i institucions que amb petits gests i entusiasme han acompanyat a l’equip per poder oferir al gran públic una primera mostra del magnífic treball dels seus ballarins, els quals interpretaran, entre d’altres, peces com Corpi, Plenitude, Ensemble i d’altres més clàssiques com Suite de Paquita i el Pas de Deux del Corsari

Companyia resident al CENTRE CULTURAL TERRASSA

Identificat com el teatre amb la programació més àmplia dedicada a la dansa a Catalunya es converteix en la seu estable del Ballet de Catalunya. Inaugurat l’any 1980, el Centre Cultural Terrassa és un equipament que ofereix una àmplia activitat cultural destinada a tots els públics. El seu constant creixement, el porten avui a afrontar un nou repte com és el d’acollir la Residència de la primera companyia de Dansa Clàssica i reforçant la seva imatge de referència en el sector.

Durada: 110 minuts inclòs 20 minuts de descans