Sala de premsa

Ibstage Grand Prix Gala

 Un cop més Ibstage reuneix els millors joves ballarins i ballarins professionals a l’escenari del Centre Cultural de Terrassa en una Gala on el talent, les emocions i el virtuosisme primaran.

A més, no et perdis l’oportunitat de veure aquesta Gala on el públic prendrà part en la decisió final d’escollir al Guanyador del Grand Prix.

Un esdeveniment de dansa diferent, on el públic podrà gaudir d’una Gala amb les millors promeses de la dansa.

Desitgem que tu com a públic participis i donis el teu vot al millor candidat, que prèviament han estat seleccionats per Royal Ballet, Dutch National Ballet i el Ballet Nacional de Finlàndia.

 

HITS · El Tricicle

HITS –el nom no enganya– conté el millor del millor de Tricicle, o gairebé, perquè per força han hagut de deixar de banda esquetxos que de ben segur algú trobarà a faltar, encara que sigui el més llarg de tots els espectacles que hagin fet: cent minuts farcits de gags que tothom té a la memòria.

HITS –acrònim d’Humor Intel·ligent Trepidant i Sorprenent– reuneix dotze esquetxos mínimament reduïts i un ampli resum, compost de gags curtíssims, que tanca l’espectacle i deixa el públic a punt del col·lapse respiratori. Gairebé tots hi apareixen tal com es van estrenar, ja que el pas del temps –tret d’aspectes tecnològics que hem obviat o variat– no els ha afectat gens ni mica.

 

Amb ‘Hits’ és el desè muntatge teatral d’ El Tricicle i ja l’han vist més de 175.000 espectadors en 35 ciutats diferents, entre les quals, Madrid, València, Bilbao o Sant Sebastià. L’obra recull 12 dels esquetxos més famosos de les seves obres anteriors: Manicomic, Exit, Slastic, Terrific, Entretres, Tricicle 20, Sit, Garrik i Bits.

Tot i que amb Hits Gràcia, Sans i Mir faran les seves últimes actuacions, no vol dir que sigui una retirada total. Ja han confirmat que es mantindran com a productors i directors d’espectacles.

 

Giselle · dansa familiar

Centre de Dansa de Catalunya

Obra mestra absoluta del ballet romàntic, està ambientada en un entorn camperol a Alemanya a l’època medieval. La història que narra està inspirada en ‘obra De l´Allemagne que Heinrich Heine havia escrit en 1835. Una bella i fràgil jove Giselle mor després de patir un desengany amorós. En morir ‘donzella’ es convertirà en un esperit nocturn del bosc, una Willi. Una nit, quan el seu estimat Duc Albrecht és castigat per les Willis en el bosc, Giselle mostrant el seu amor etern, salvarà a l’enamorat protegint-lo de Myrtha, la Reina de les Willis.

Ballet en 2 actes estrenat a Paris en 1841

 

Carles Bayod

Juguem a sentir! 

 

Doctor en Belles Arts i pedagog   

La conferència gira entorn del llibre de Carles Bayod. Juguem a sentir! Una nova forma d’entendre la pedagogia a partir de desenvolupar, a través de Sensojocs, el cervell que sent i conjugar-ho amb el cervell que pensa. Millorant la intel·ligència, la creativitat i les relacions humanes dels alumnes. 

Des de sempre, els sistemes educatius no han valorat prou la part silenciosa del cervell que només entén de sensacions. El SENTIR no ha estat un valor a tenir molt en compte en l’educació.

El PENSAR ha estat l’important. Això deixa la ment del nen a mig desenvolupar, sent les conseqüències el fracàs escolar, les depressions, la incomunicació o l’assetjament escolar.

Maite Fruitós

Eines i recursos per acompanyar espiritualment la mort i el morir

Formadora en Tècniques de Relaxació i Gestió Emocional

 

Eines i recursos per acompanyar espiritualment la mort, des de la mirada de Vinyana, associació creada per atendre i acompanyar els aspectes espirituals relacionats amb el procés de morir. Cultiu de la Presència, Compasió i Trascendència.

 

 

Jaume Sanllorente

Transformant futurs i generant somriures a Bombai

Director General de Sonrisas de Bombay

“Es asombroso que en pleno S.XXI siga existiendo en este planeta una lacra denominada pobreza, pero más increíble resulta que no hagamos nada para erradicarla. Todos y cada uno de nosotros deberíamos pasar por este mundo haciendo de él un lugar mejor. Sólo hay una posible respuesta ante la desigualdad, la injusticia y la pobreza: emprender la acción adecuada para erradicarlas.

Sonrisas de Bombay nació para contribuir a un mundo mejor con el firme propósito de luchar pacíficamente contra la pobreza en la ciudad de Bombay y sus alrededores, avanzando para que todos los ciudadanos de esta ciudad y sus periferias puedan disfrutar de sus derechos humanos más elementales.

Mientras quede un solo pobre en esta zona de la India, seguiremos trabajando sin cesar. Algún día podremos ver, gozosos, un Bombay libre de pobreza e injusticia. Entonces nos maravillaremos de contemplar una verdadera transformación y pensaremos, en nuestros adentros, que un poco de ello fue gracias a nuestra acción”.

Tras 13 años de incansable trabajo a favor de la población más desfavorecida de la gran ciudad de Bombay, Jaume Sallorente prosigue en su labor para conseguir que algo tan básico para nosotros, y tan inaccesible para la población de los barrios de chabolas donde Sonrisas de Bombay interviene, como la educación, la salud o el respeto a los Derechos Humanos, sean realidades que esta población pueda disfrutar, de forma que puedan aspirar a tomar las riendas de su vida y a generar un desarrollo que les permita salir del círculo de pobreza en el que viven.

Ignasi Moreta

Raimon Panikkar, entre Orient i Occident

Editor de Fragmenta. Doctor en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra

Raimon Panikkar (Barcelona, 1918 – Tavertet, 2010) és una de les veus més rellevants que ha donat el pensament català al món. Es tracta d’un pensador amb una obra sòlida, ambiciosa i reconeguda en l’àmbit del diàleg intercultural i interreligiós, la cultura de la pau, l’hinduisme, el budisme, la mística, la filosofia i la ciència.

La conferència té com a objectiu explicar els trets més rellevants de la figura de Panikkar, relacionant vida i obra, per tal d’oferir algunes claus que facilitin endinsar-se en la lectura dels seus llibres.

Joan Tamayo

Poesia i Drets Humans

Advocat i activista dels Drets Socials i Drets Humans

La conferència neix a partir del primer llibre de Joan Tamayo, Dolç esguard que crema, un recull de poemes sobre els records de la seva infantesa, als anys 60 a Terrassa. Tamayo exposarà alguns exemples sobre poesia i drets i convida a diversos terrassencs a recitar alguns poemes que han tingut, a través de la història, aquest compromís i aquesta relació directa amb la defensa i denúncia de la vulneració de drets (Neruda, Miguel Hernàndez, Lorca, Miquel Martí Pol, Joan Margarit, Joan Salvat Papasseit, Joan Brossa…)

La poesia és un instrument íntim de la persona, que pot ser molt útil en els temps que vivim per conscienciar i fer néixer en la gent, la necessitat d’una revolta cultural, social, econòmica i política, cap a una nova societat on només governin els valors humans, la dignitat humana.

Joan Tamayo

Paco Candela

Mi mundo

Ràdio TeleTaxi presenta la nova gira de Paco Candela, Mi mundo, un dels cantants més importants del panorama actual de la música espanyola i el flamenc. Les cançons del seu últim disc i aquests èxits que tant arriben a l’ànima. Un concert irrepetible amb el número u actualment amb les sevillanes, fandangos, rumbes…

En el seu espectacle no faltarà el seu repertori habitual de fandangos, sevillanes, peteneres, tangos, cançons i rumbes.

Un artista noble, ple d’autenticitat amb una veu prodigiosa que segur farà sentir i vibrar a públics de totes les edats amb el seu cant.

 

Pel davant i pel darrere

Teatre de Festa Major

Hi ha comèdies que no mai passen de moda, clàssics que val la pena recuperar i que el públic pugui tornar a gaudir de l’espectacle, a Terrassa ho farem després de 23 anys!

La nova versió d’aquest esbojarrat vodevil es posa al dia amb un nou muntatge i nous actors però manté un dels trets que van contribuir a l’èxit del muntatge a Catalunya: el bilingüisme. Malentesos davant i darrere l’escenari en una doble ficció que narra com una troupe de pèssims actors intenta muntar una obra de teatre. Aquesta vegada, els actors ens traslladaran a una mansió de la Sierra madrileña.

Pel davant i pel darrera ha estat traduïda a 28 idiomes, representada en 50 països diferents des de la seva estrena a Londres fa 33 anys i vista per més de 14 milions d’espectadors d’arreu del món.