Sala de premsa

Comedy Zoo Tour

Jose Corbacho, Santi Millán i Javi Sancho

Santi Millán i Jose Corbacho tornen a ajuntar-se en un escenari després d’anys de carrera en solitari i a més, se suma el jove còmic Javi Sancho, que ha fet de teloner en els últims espectacles de Millán. Tots tres protagonitzen aquest espectacle on Corbacho i Millán demostren que segueixen compartint l’energia i l’afinitat còmica que van forjar a La Cubana i més tard al programa A Pèl Tour.

Una nit d’humor a boca de canó i sense concessions amb tres dels millors còmics del país

Al llarg de la seva trajectòria Santi Millán ha participat també a programes d’El Terrat com La cosa nostra i Una altra cosa, a sèries com Periodistas i 7 vidas i a més d’una desena de pel·lícules. Actualment dirigeix la seva productora audiovisual Zoopa (Zoo Partners Entertainment) que ha creat aquest espectacle. Des de fa 10 anys programen ‘Comedy Zoo Tour, los animales de la comedia’ a la sessió golfa de monòlegs a la Sala Rubianes del Club Capitol on es reuneixen els millors artistes d’stand up comedy del país.

Jose Corbacho està vinculat a la productora El Terrat, de la qual n’és soci i conseller de continguts. Corbacho ha participat en programes d’humor com Homo Zapping, Tú si que vales, Buenas noches y Buenafuente. Amb l’ajuda del seu amic Juan Cruz van rodar la pel·lícula Tapes (2005), que va rebre la Biznaga de Oro a la millor pel·lícula al Festival de Màlaga, i Corbacho va guanyar el premi Goya al millor director novell.

L’humorista Javi Sancho ha esdevingut en molt poc temps un referent del monòleg a la sala del Club Capítol essent el còmic més jove en aparèixer a la cartellera de la Sala Pepe Rubianes. Paral·lelament a la seva actuació al Comedy Zoo, actua en solitari amb els espectacles Perrea i Del deporte también se sale. Sancho també ha fet les seves incursions televisives com a guionista i copresentador del programa Fiesta Suprema (La2).

Viuràs en el meu vers

Sonets de William Shakespeare

Una hora de poesia i música en directe, amb dues grans veus de l’escena catalana com són Laura Conejero i Jordi Boixaderas. Els coneguts actors reciten una selecció d’una trentena de sonets dels 154 que Shakespeare va anar escrivint des de finals del segle XVI fins a principis del XVII.

Per què ara, els sonets?

Hi ha, principalment, una raó que explica la importància i la vigència dels sonets de William Shakespeare, quatre-cents anys després de que fossin publicats. Considerada per a molts com una meravella literària, és un d’aquells llibres de capçalera, de tauleta de nit, que pots rellegir de tant en tant i tornar a gaudir de l’aclaparadora bellesa amb que expressen temes de gran profunditat, però d’una manera senzilla i directe, fent art i combinant magistralment les idees i les paraules amb que les expressa. Aquestes precioses joies estan plenes de reflexions sobre els temes que mouen l’esperit humà des de sempre: l’amor, el desamor, l’amistat, la traïció, el pas del temps, la mort i fins i tot la política. I cada vegada que els llegim, després de quatre-cents anys, encara ens diuen coses, encara ens arriben directament al cor i ens el sacsegen. Per tant, són plenament vàlids, actuals i, gosaríem dir que és imprescindible anar-los tenint sempre presents.

Deia Salvador Oliva en la introducció que va escriure per a l’edició d’Els Sonets de William Shakespeare (Edicions 62 – Empúries, 2002) ‘El lector s’adonarà immediatament que es troba davant d’una col·lecció de poemes excepcional. Si hi entrem sense prejudicis, trobarem que, d’aquests Sonets, ja no en podrem prescindir mai més. Els llegirem i els tornarem a llegir per necessitat de l’esperit…’

I és que, malgrat que els prejudicis ho puguin fer pensar, proposar un espectacle a partir dels sonets de William Shakespeare no és en absolut una proposta elitista. Al contrari. Els sonets de William Shakespeare tenen aquesta increible capacitat d’arribar directament al cor de qui ho escolta, sense necessitat d’haver de ser un expert en literatura. Només pot ser pel desconeixement, o pel deixar-se portar pel clixé, que algú pugui qualificar l’espectacle d’elitista. Al contrari! No hi ha res més popular, més proper al cor, a l’essència que ens fa humans que reflexionar sobre tot allò que ens fan humans. La gran meravella d’aquesta obra és que la gent en gaudeix des del primer vers i s’obra al plaer de la poesia sense haver de fer cap esforç.

Context

Els 154 sonets que va escriure William Shakespeare es van publicar per primera vegada el 20 de maig de 1609. Al voltant d’aquesta obra hi ha hagut sempre una gran especulació i ganes de saber-ne més detalls. Qui és la persona a qui van dedicats i de la qual només sabem les inicials? Quan els va escriure? Per què? A qui anaven dirigits? Es van publicar amb el seu consentiment? Qui són els diferents personatges que hi apareixen? Com si saber la resposta a aquestes preguntes pogués fer més fàcil la seva comprensió o fer més admirable la seva bellesa.

Hi ha qui creu que, en aquesta obra, Shakespeare ens obre el seu cor i ens confessa amb sinceritat els seus sentiments personals. Podria ser. Però també hi ha qui hi veu una mostra més de la seva capacitat creativa, de la seva inventiva literària, que va ser capaç de crear personatges ficticis que han perdurat fins avui. Shakespeare, posseïdor d’una imaginació tan gran i d’una habilitat insuperada per parlar dels temes que afecten la condició humana, es va atrevir a jugar, a experimentar i a trobar maneres diferents per parlar-nos d’amor, amb totes les seves cares i moments. I, de la mateixa manera que es va inventar personatges com Hamlet, Romeo o Macbeth, també es va poder imaginar els personatges que apareixen en els sonets: el jove amic, com a imatge de l’amor ideal, de l’amistat més pura, però també de la traïció que desperta gelosia; el poeta rival, com a símbol de la inseguretat, dels dubtes davant els competidors en l’amor; i la dama fosca, com a tercer element, propiciador del triangle amorós, com exemple de la bogeria d’amor.

Traducció

L’espectacle fa servir la traducció que Jordi Fité ha realitzat. Es tracta, segurament, de la més recent que existeix, ja que podríem dir que acaba de sortir del forn. Jordi Fité, director, filòleg i traductor, va iniciar el procés de traducció l’any 2015 i hi ha anat treballant, polint i corregint fins aquesta darrera primavera, de 2018. Tot i que amb alguns matisos, és una traducció fidel a l’original pel que fa a la mètrica i a la rima. La versió original del sonet anglès està escrita en versos de deu síl·labes amb cesura. És el que es coneix com a pentàmetre iambic. El vers que més s’hi acosta i millor permet la traducció en català és l’alexandrí, de dotze síl·labes amb cesura. Per sobre de tot, però, s’ha buscat una proximitat, una facilitat de comprensió que ens l’apropi al cor, sense renunciar mai a la poètica que omple i inunda totes les imatges, comparacions i plantejaments.

Grease Reloaded

Inspirada als Estats Units dels anys 50, Grease és un dels pilars cinematogràfics del gènere musical que va marcar i segueix marcant un abans i un després des del 1978, any de la seva estrena. Després de 40 anys, aquesta pel·lícula, dirigida per Randal Kleiser i protagonitzada pels mítics Olivia Newton-John i John Travolta, ha estat ara adaptada sota la direcció de Mario & Cristian i la seva companyia Supa Staff, en format d’espectacle teatral de dansa urbana.

La història situa l’espectador a l’estiu del 1959, on la Sandy i el Danny han passat un romàntic i meravellós estiu junts, però, quan les vacances s’acaben, els seus camins se separen. Inesperadament, el destí fa que es retrobin a l’institut Rydell tot i que l’actitud del Danny ja no és la mateixa, ja no és aquell noi encantador i atent que va seduir la Sandy.

 

Un musical plè de ritme, on hi tenen cabuda la nostàlgia, diàlegs carregats d’humor, típiques escenes de la joventut d’aquells temps,

l’inimitable moviment de caderes d’en Travolta i l’espectacular metamorfosi de la Olivia Newton-John per aconseguir de nou el seu estimat Danny.

 

Una combinació d’elements que van fer que la pel·lícula fos un gran èxit en el seu moment i que han permès, a dia d’avui, crear una nova adaptació de la història per convertir-la en un espectacle de dansa-teatre.

Circ de l'Any

Tub d’Assaig 7.70

Arriba la dotzena edició d’aquesta producció de circ a càrrec de l’associació terrassenca Tub d’Assaig 7.70. Una gala creada especialment per l’ocasió amb artistes que fan proeses en la seva especialitat: clown, malabars, acrobàcies i aeris.

 

Per tots els públics

 

Entrada gratuïta amb el carnet de Super3

David Jou

Raó i emoció en la creativitat científica i poètica

La raó i l’emoció juguen papers rellevants i complementaris en els processos d’aprenentatge i de creativitat, tant en temes científics com humanístics, com en diversos aspectes de la vida quotidiana. En aquesta intervenció s’il·lustrarà aquestes relacions des de la perspectiva de la recerca en física quàntica i en neurobiologia, i des de la poesia.

 

David Jou (Sitges 1953) és catedràtic de Física de la Matèria Condensada a la Universitat Autònoma de Barcelona, i poeta. És investigador en física de processos irreversibles, camp en què ha publicat nombrosos articles de recerca en revistes internacionals.

Ha publicat vint-i-cinc llibres de poesia (sobre temes científics, religiosos, cinematogràfics, cívics, paisatgístics, i d’exploració formal). També ha publicat deu assaigs, com ara La poesia de l’infinit (ciència i mística), El laberint del temps, Introducción al mundo cuántico, Cerebro y universo: dos cosmologías, Materia y materialismo.

Ramon Comas i Angel Ruiz Franco

Seitai. Una nova comprensió de la naturalesa humana

La vida és moviment, en l’ésser humà, aquest es manifesta a nivell psíquic, físic i biològic al mateix temps. Quan aquest flueix espontàniament, la Vida-Salut  s’expressa. Quan això no és possible, per motius, externs (laborables, socials, etc.) o interns, la Vida- Salut s’estanca i ens trobem malament. Seitai, gràcies a Noguchi i Katsumi aporta uns coneixements per conèixer el perquè passa això i uns senzills exercicis, Katsugen i Yuki, per recuperar l’amplitud de la vida

Ramon Comas: President de la Fundació Seitai Barcelona

Angel Ruiz: Metge de Família, Vicepresident de la Fundació Seitai Barcelona

Carme Casas

El valor de cuidar el final de la vida

No hi ha res tan humà i a la vegada tan complex com tenir cura els uns dels altres. Quan la malaltia es presenta com adversitat, aquest gest pot arribar a prendre tanta força , tanta profunditat, tan sentit que és capaç de transformar situacions i persones. 

Posar en valor aquest cuidar, fer-ho visible, parlar de qui cuida , de com cuida i del què significa aquest cuidar és el fil conductor dels contes que recull el llibre “ La poesia del cuidar “ i de les reflexions de professionals i persones que des de l’ experiència acompanyen cada conte.

 

Carme Casas

Diplomada en Treball Social l’any 1.990 a l’ ICESB

Treballadora Social de l’equip de de Cures Pal·liatives del Consorci Sanitari de Terrassa ( CST )des de 1.992

Post-Grau en Bioètica l’any 2001 a l’Institut Borja de Bioètica

Presidenta del Comitè de Bioètica del CST des de l’any 2015

Teresa Sunyé

Psicoteràpia i espiritualitat

L’ésser humà té àmbits de desenvolupament diversos amb formes d’intel·ligència específiques i l’espiritualitat n’és una. Conèixer-nos millor a nosaltres mateixos i netejar els propis malestars ens permet caminar per camins més transitables, expandir aspectes personals que estaven encongits i obrir les portes a noves facultats personals.

 

Teresa Sunyé és psicòloga clínica. Psicoterapeuta en Anàlisi Bioenergètica per l’International Institute for Bioenergetic Analysis(IIBA) de Nova York.   Specialist Certificate in Psychotherapy per l’European Federation of Psychologists’ Associations (EFPA).   Psicoanalista relacional, membre de l’Institut de Psicoterapia Relacional (IPR). Diploma d’Estudis Avançats (DEA) en Filosofia Contemporània per la Universitat de Barcelona.  Formació a The Foundation for Shamanic Studies. Direcció i gestió de l’Espai de Paraula.  Coautora de diversos llibres i autora d’articles en revistes científiques.

 

Des de molt jove m’ha mogut el desig d’ajudar les persones que pateixen emocionalment, poder acompanyar-les en el seu camí de recerca d’elles mateixes, de la seva veritat profunda, crear nous espais mentals i emocionals amb què mirar-se a si mateixes i al voltant amb una nova llum, trobar noves eines personals o recuperar les antigues per  viure millor. Per poder fer-ho m’he dedicat a l’estudi i a la investigació de diverses tècniques psicoterapèutiques, a la vivència de l’espiritualitat, a aprofundir en les problemàtiques emocionals que genera la societat contemporània i a incorporar les noves aportacions de diferents disciplines científiques entre elles les neurociències.

Teresa Sunyé

 

Oh Lalà! c'est magnifique

Protagonistes Nosaltres

 

Sinopsi

Clotilda és una jove de bona família que vol ser artista, però aquesta opció no està contemplada dins els plans que el seu pare, en Pantalone, té per a ella. El pare vol casar la seva filla amb un jove Capità que podria mantenir la fortuna de la família. Per això, Clotilda fuig a París amb la companyia d’espectacles francesa “Oh lalà”, enamorada del seu protagonista i disposada a convertir-se en artista al seu costat. Però no serà tan fàcil com s’ho havia imaginat: el món de l’espectacle és dur, i Clotilda haurà de treballar de valent per aconseguir ser una estrella. El Pantalone i el Capità viatjaran també a París a busca-la. Una consecució d’embulls entre els protagonistes ens portaran al cor de les companyies d’espectacle i al fons de les passions humanes. Una comèdia sobre el desig i la passió per l’espectacle.

 

Actuació a benefici de Fupar

 

Alberto Demomento

Los bailes de mi vida

En aquesta ocasió el còmic i monologuista Alberto Demomento ens presentarà un nou espectacle on repassarà, amb el seu humor surrealista i brètol, els balls que han marcat la seva vida i la de molts, i ho farà com sempre; sense embuts, sense vergonya i amb molt poc de seny.