Centre Cultural - Programació - Ailey II

Preu:22-38€

Ailey II

Where There Are Tongues, Road to one, Breaking point

Durant més de quaranta anys, Ailey II ha fusionat l’esperit i l’energia del millor talent jove d’Amèrica amb la passió i la visió creativa dels coreògrafs emergents més destacats. Iniciada el 1974 com a Alvin Ailey Repertory Ensemble, i ara Ailey II, personifica la missió pionera d’Alvin Ailey de fer arribar la dansa a una comunitat cultural més àmplia facilitant representacions de dansa i programes de formació dirigits a tothom. Alvin Ailey va seleccionar la veterana ballarina Sylvia Waters per dirigir la seva companyia jove i, com a directora artística durant 38 anys, va transformar l’Ailey II en una de les companyies de dansa més populars d’Amèrica.

El juny de 2012, Waters es va jubilar i va designar al seu col·laborador Troy Powell com el nou director artístic. Amb Powell al capdavant, l’Ailey II continua emocionant a l’hora que aporta una nova dimensió a la companyia.

L’Ailey II ha estat aclamada per la crítica i té un repertori representatiu que inclou obres de mestres creadors com Alvin Ailey, Talley, Beatty, Donald Byrd, Ulysses Dove, etc.

Enganxats per la passió que transmeten els seus ballarins, Ailey II torna un any després al Centre Cultural Terrassa amb dues noves coreografies i repeteix l’intens Breaking Point de Renee I McDonald

Where There Are Tongues (2018)
On hi ha llengües – Inspirada en la idea que tots formem part d’aquest món, tan pels èxits com pels fracassos col·lectius. El coreògraf Bradley Shelver presenta un treball d’alta intensitat acompanyat de la música del grup francès a cappella Lo Còr de La Plana.

Road to one (2017)
Quin llegat deixarem? El coreògraf Darrel Grand Moultrie s’embarca apassionadament al viatge que tots emprenem per trobar el sentit de la nostra vida per traspassar-lo finalment a les noves generacions. Inspirat per un mentor que el va introduir en l’art des de ben petit, Moultrie presenta una impactant coreografia de moviments elegants i moderns. L’eclèctic repertori musical compta amb artistes com Ezio Bosso, Kenji Bunch, Monica Ohuchi, Oliver Davis i Spark.

Breaking Point (2017)
És una intensa representació de la lluita pel desig i com ens pot portar al límit. Adaptada amb la música d’Audiomachine,
la coreografia d’alta potència i modernitat de Renee McDonald captura la força de voluntat i el frenesí de mantenir la ‘lluita’ fins al punt de ruptura.