ESP On som?

Preu:22-35€

Ailey II

Circular | Breaking Point | Revelations

Durant més de quaranta anys, Ailey II ha fusionat l’esperit i l’energia del millor talent jove d’Amèrica amb la passió i la visió creativa dels coreògrafs emergents més destacats.

Iniciada el 1974 com a Alvin Ailey Repertory Ensemble, i ara l’Ailey II, personifica la missió pionera d’Alvin Ailey de fer arribar la dansa a una comunitat cultural més àmplia facilitant representacions de dansa i programes de formació dirigits a tothom. Alvin Ailey va seleccionar la veterana ballarina Sylvia Waters per dirigir la seva companyia jove i, com a directora artística durant 38 anys, va transformar l’Ailey II en una de les companyies de dansa més populars d’Amèrica.

El juny de 2012, Waters es va jubilar i va designar al seu col·laborador Troy Powell com el nou director artístic. Amb Powell al capdavant, l’Ailey II continua emocionant a l’hora que aporta una nova dimensió a la companyia. L’Ailey II ha estat aclamada per la crítica i té un repertori representatiu que inclou obres de mestres creadors com Alvin Ai- ley, Talley Beatty, Donald Byrd, Ulysses Dove, etc.

Revelations és la peça de dansa moderna més vista de la història  des que es va estrenar el 1960.  Un tribut a la tradició afroamericana de  la Texas rural on Ailey va passar la seva infantesa.

Circular (2016) és una conversa sincera a través del moviment. L’estil característic del coreògraf Jae Man Joo és una barreja de ballet clàssic i contemporani, en aquest gran treball capta el cercle complet de les emocions humanes. El paisatge sonor melòdic és de diversos compositors com Denisov i Haendel.

Breaking Point (2017) és una intensa representació de la lluita pel desig i com ens pot portar al límit. Adaptada amb la música d’Audiomachine, la coreografia d’alta potència i modernitat de Renee McDonald captura la força de voluntat i el frenesí de mantenir la ‘lluita’ fins al punt de ruptura.

Les Revelations (1960) d’Alvin Ailey exploren ferventment els llocs on habiten el dolor més profund i la felicitat més sagrada de l’ànima. Aquest clàssic perdurable, nascut dels ‘records de sang’ del coreògraf de la seva infància al Texas rural i l’Església Baptista, ha transcendit les barreres de fe i nacionalitat per convertir-se en el treball de dansa moderna més vist del món.

Descarrega el programa complet

CIRCULAR (2016)

Coreografia: Jae Man Joo

Música: diversos artistes

Disseny de vestuari: Christine Darch

Disseny de llums: Rob Ross

El coreògraf i ballet master Jae Man Joo s’inicià en el ballet clàssic al seu poble natal de Kwang-Ju, a Corea. Després de graduar-se a la Dankook University a Seúl, va ballar amb diverses companyies com a la Korea Contemporary Dance Company i com a ballarí principal  a Complexions Contemporary Ballet i el Ballet Hispanico. El 2009 Joo va rebre el Premi Princesa Grace per l’excel·lència en coreografia i el premi a Millor Artista Individual en el Festival Internacional de Dansa de Bagnolet a París el 1996.  També a treballat amb Shen Shen Wei, Zvi Gotheiner, Igal Perry, Jessica Lang, i Michel Ellian.

-mitja part-

BREAKING POINT (2017)

Coreografia: Renee I. McDonald

Música: Audiomachine

Disseny de vestuari: Taylor S. Barnett

Disseny de llums: Brandon Stirling Baker

Renee I.McDonald, coreògrafa i ballarina jamaicana, es va iniciar en el món de la dansa a la Tony Wilson School of Modern Dance a Kingston, Jamaica. Com a coreògrafa ha creat per a diverses companyies del seu país com The Company Dance Theatre, L’Acadco, Deh Jah Dance Theatre, Dance Theatre Xaymaca i The Quilt Performing Arts Company. A Nova York a treballat per The Emma Willard School.

-mitja part-

REVELATIONS(1960)

Coreografia: Alvin Ailey

Música: Tradicional

Escenografia i vestuari: Ves Harper

Vestuari per “Rocka My Soul” redissenyat per Barbara Forbes

Il·luminació: Nicola Cernovitch

Totes les coreografies de Revelations són un generós regal de Donald L. Jonas per celebrar l’aniversari de la seva dona, Barbara, i el seu profund compromís amb Alvin Ailey American Dance Theatre.