Centre Cultural - Programació - Àngels Margarit / Companyia Mudances (2014)

Àngels Margarit / Companyia Mudances
dansa

Diumenge

27/ABR

18 h

Preu:18 €

Àngels Margarit / Companyia Mudances (2014)

CAPRICIS
Direcció i coreografia: Àngels Margarit
Música:
24 Capricis, de N.Paganini
Creació i interpretació: Eneko Alcaraz, Fàtima Campos, Joan Català, Mireia de Querol i Duran,  Joan Palau,Miquel Fiol, Raquel Gualtero, Roser López Espinosa, Isabel López Pérez, Manel Salas Palau, Dory Sánchez i Lourdes Solà

Producció: Àngels Margarit / cia Mudances, en coproducció amb el Grec 2013 Festival de Barcelona, en col·laboració amb Can Gassol – Centre de creació d’arts escèniques iTeatre Monumental de Mataró, i el Graner Centre de Creació-Mercat de les Flors de Barcelona.

ÀNGELS MARGARIT / COMPANYIA MUDANCES

La companyia inicia el seu recorregut l’any 1985 i pren el nom del seu primer espectacle, Mudances. Companyia dedicada a la creació contemporània en diferents formats escènics. Els eixos d’interès són la dansa i l’espai, així com la investigació de llenguatge i poètica pròpies. Des de l’inici, el seu treball inclou la recerca i la interrelació amb altres disciplines artístiques com la música, la fotografia, el vídeo, etc.

Àngels Margarit ha estat guardonada pel Ministerio de Cultura amb el PREMIO NACIONAL DE DANZA 2010, en la modalitat de creació.

CAPRICIS

Un caprici tothom sap que serà alguna cosa poc raonable, desmesurada o imprevisible.

Capricis és un projecte que es compon a partir dels 24 Capricci de Paganini, peces curtes per a violí sol de gran virtuosisme tècnic i que suggereixen les emocions més diverses. Niccolò Paganini (1782-1840) va ser un intèrpret  i compositor únic, amb una tècnica extraordinària i, alhora, amb una gran capacitat de commoure qui l’escoltava.

És un divertiment on el joc és un dels elements protagonistes. La dansa pren l’estructura musical dels 24 Capricci com a guió, reinterpreta i multiplica la proposta musical amb l’esperit de fer-la visible, escolpir-la en els cossos o dibuixar-la a l’espai. Més enllà del virtuosisme de la música, l’articulació dels vint-i-quatre estudis invita a una proposta escènica única en què els intèrprets, cadascun amb la seva singularitat, són l’ingredient bàsic on la peça pren cos.

Capricis és una proposta modular i modulable que es crea o recrea per a circumstàncies específiques i que converteix en un caprici també cada nova presentació.  Un caprici de capricis.

• Àngels Margarit / Companyia Mudances