ESP On som?

Ballet de Biarritz

BALLET DE BIARRITZ
Programa · Estro i Nocturns

Ens visita de nou la prestigiosa companyia francesa amb dues peces del reconegut coreògraf Thierry Malandain, qui ha creat fins a l’actualitat més de 80 coreografies.

Estro
Música: Antonio Vivaldi
Coreografia: Thierry Malandain
Il·luminació: Jean-Claude Asquié
Vestuari: Karine Prins
Disseny decorats: Fréderic Vadé, Christian Grossard
Durada: 35 min.

La música d’Antonio Vivaldi obre aquest espectacle inspirat en L’estro armonico Op.3, l’obra concertant més coneguda de Vivaldi després de Les Quatre Estacions. Una fusió de fantasia (‘estro’ significa imaginació) i harmonia, el títol d’aquesta selecció editada al 1711 pot ser interpretat com el desig d’associar l’extravagància amb els principis convencionals de l’escriptura musical.

Nocturns
Música: Fréderic Chopin
Coreografia: Thierry Malandain
Il·luminació: Jean-Claude Asquié
Vestuari: Karine Prins
Durada: 30 min.

Presa dels seus estats d’ànim, Els Nocturns – 21 obres per a piano composades per Fréderic Chopin- expressen les penes de l’amor amb la profunditat de la seva naturalesa nostàlgica.

Aquesta preponderància d’un sentiment cobert d’una tela fosca, el gust pel romanticisme negre i ‘el gòtic’ cultivats per Chopin i d’altres romàntics, va suposar una aproximació cap a les danses macabres, tan populars al final de l’Edat Mitjana.

Més enllà de la idea d’unir dues coses tan variats com la dansa i la mort, les danses macabres simbolitzaven el pas del temps i mostraven la manera en què la mort uneix fraternalment a éssers de tota classe i condició.

• Ballet de Biarritz
  • Còpia de BIARRITZ_estro1
  • Còpia de BIARRITZ_estro2
  • Còpia de Claire Lonchampt et Irma Hoffren, Nocturnes © Olivier Houeix 1