Centre Cultural - Programació - Ballet de Catalunya · La ballarina de Picasso

Preu:10-28€

Ballet de Catalunya · La ballarina de Picasso

La ballarina de Picasso

Després del seu aclamat Concerto Mondrian, Remi Wörtmeyer torna de nou amb una estrena mundial amb el Ballet de Catalunya, aquesta vegada amb una gran producció d’estil neoclàssic-contemporani i creada especialment per aquesta companyia.

Wörtmeyer, coreògraf resident del Het National Ballet, ha creat una peça de gran format basada en fets reals de la vida de Picasso i les dones amb qui es va relacionar. La història reflexa el trio amorós format per Picasso, la seva esposa Olga -ballarina dels Ballets Russos-, i Marie-Thérèse, la seva amant.

El coreògraf també ret homenatge a la figura d’Stravinsky. Picasso va conèixer a Stravinsky, tots dos col·laboradors dels Ballets Russos, un amb la música i Picasso amb el disseny dels decorats. Va ser en aquests Ballets, on va néixer el romanç entre Picasso i Olga Khokhlova, ‘la ballarina de Picasso’.

L’escenografia, minimalista i monocromàtica, contrasta amb un vestuari ple de color i d’estil picassià que pretén endinsar l’espectador a l’ interior dels quadres del geni. Wörtmeyer recorre també a la pantomima amb l’objectiu d’expressar més intensament escenes d’amor, desamor i odi, protagonitzades per Picasso i les dones del seu entorn més íntim.

Una història vibrant, apassionada i actual que reflexa la societat moderna a través del Geni, el gran Picasso i la seva ballarina

REMI WÖRTMEYER · Ballarí Principal i Coreògraf HET National Ballet

Wörtmeyer, ballarí principal i coreògraf del Het National Ballet, va començar a ballar a Adelaida (Austràlia) als tres anys. Es va formar a Terry Simpson Studios i es va graduar a l’Australian Ballet School l’any 2001. Durant vuit anys va ser membre del Ballet d’Austràlia trepitjant grans escenaris com l’Òpera de Sydney, el prestigiós i històric Théâtre du Châtelet, o la Metropolitan Opera House, entre d’altres.

Wörtmeyer ha fet gira als Estats Units com a ballarí convidat per l’American Ballet i ha actuat al New York City Ballet posant en escena el solo A Suite of Dances de Jerome Robbinns i Mikhail Baryshnikov. El 2011, la prestigiosa revista de dansa Dance Europe, va situar a Wörtmeyer a la 15a posició dins el rànquing dels 100 millors ballarins internacionals.

A partir de l’1 de gener de 2013, Wörtmeyer es converteix en Ballarí Principal del Het National Ballet (Holanda). El mateix any va rebre el Premi Alexandra Radius i el 2014 el Premi Public dins el marc del prestigiós Dance Open Festival de Sant Petersburg i al 2016 va ser guardonat en la categoria de Mr.Expressivity.

PRINCIPALS:

Direcció Artística: Elias Garcia
Autoria i coreografia: Remi Wörtmeyer
Música: Igor Stravinsky
Assistents artístics: Elias Garcia, Chase Johnsey, Vincent Gros, Maria Fernanda Urcia
Producció: Marina Quera
Direcció tècnica i il·luminació: Ricardo Alegria
Disseny d’escenografia i vestuari: Remi Wörtmeyer
Confecció de vestuari: Paula Fecker, Marta Muiños, Gina Nunura, Martina Montorfani
Escenografia: Albert Torres, Andrés Gavilano, Pepe Urcia
Fotografia: Josep Guindo

Durada: 90 minuts (amb 15 minuts d’entreacte inclòs)