Centre Cultural - Programació - Ballet de Geòrgia · Chopiniana i L’Ocell de foc

100'

Preu:42€

Ballet de Geòrgia · Chopiniana i L’Ocell de foc

El Ballet Estatal de Geòrgia homenatja un dels grans coreògrafs de la història de la dansa: Michael Fokin. La companyia, que visita l’equipament egarenc per segona vegada, oferirà un programa de tres coreografies de Fokin de tall romàntic: Chopiniana (1908) i L’ocell de foc (1910).

Pack especial 2 funcions Ballet Geòrgia: 59,-€

Chopiniana

Coreografia: M.Fokine
Música: F. Chopin

Estrenada a París amb el nom de Les sílfides, és una suite ballada sobre la música de Frederic Chopin i està orquestrada per Alexander Glazunov. Està considerada com l’obra mestra de Fokine.

L’acció es desenvolupa en dos universos diferents i oposats: el món terrenal i el sobrenatural. Una sílfide és una criatura imaginària que viu als boscos, forma part de la mitologia europea, especialment l’escandinava i la germànica. Amb l’arribada del Romanticisme es van presentar les sílfides com a éssers voladors femenins, eteris i de gran bellesa, que provoquen un enamorament passional i impossible d’atrapar.

Durada: 30 minuts

L’ocell de foc

Coreografia: M.Fokine
Música: I. Stravinskii
Posada en escena: A. Liepa

El 1909 Sergei Diaghilev, director dels Ballets Russos, va demanar a Stravinskii la primera obra per encàrrec de la seva carrera: la música per a un ballet el tema del qual seria un conte popular basat en la llegenda folklòrica russa L’ocell de foc.

L’estrena va tenir lloc un any després de l’encàrrec a l’Òpera de París i va resultar un èxit que va marcar la presentació de Stravinskii en societat.

Durada: 45 minuts