Centre Cultural - Programació - Ballet de Geòrgia

Preu:42€

Ballet de Geòrgia

Fuenteovejuna

Fuenteovejuna (escrita el 1613) és una de les obres més conegudes de Lope de Vega i una de les més representades de tots els temps. La història està basada en un fet real que va succeir al segle XV a un poble andalús. Davant els abusos del comendador Fernán Gómez, tot el poble es va alçar contra ell i el va matar atroçment. En no poder trobar un culpable, perquè a l’interrogatori tots van contestar que havia estat Fuenteovejuna, el Rei va decidir no concloure la causa.

El Teatre Estatal Acadèmic d’Òpera i Ballet de Geòrgia – Tbilisi va ser fundat el 1851. Ja des dels seus inicis la seva companyia ha estat fortament vinculada a les grans figures del ballet clàssic mundial. Des del 2004, Nina Ananiashvili n’és la directora artística. Entre els primers ballarins que acostumen a actuar amb la companyia hi figuren Ángel Corella, Maria Alexandrova, Karim Abdulim, Tamara Rojo, i David Makhateli.

El Teatre és un dels més destacats i reconeguts de l’antiga Rússia i ha esdevingut tot un símbol de l’actual Geòrgia. Des de la dècada dels vuitanta i noranta Tbilisi acull diverses representacions del Teatre Imperial de Ballet de Sant Petersburg entre els que figuren mítics ballarins com E.Gillper, Sofia Fedorova, Isadora Duncan, Vera i Mikhail Fokin. Aquest últim va interpretar als escenaris georgians els seus primers ballets innovadors que, més tard, el farien mundialment famós a París a les ‘Diaghilev Seasons’.

Fuenteovejuna és una fusió de ball popular i dansa clàssica basada en els fets produïts al segle XV a un poble de la província de Córdoba