Centre Cultural - Programació - Ballet de l’Òpera d’Innsbruck

Preu:25-35€

Ballet de l’Òpera d’Innsbruck

La tempesta

Coreògraf i director de la companyia tirolesa, el català Enric Gasa presenta la seva versió d’aquesta obra mestra de Shakespeare com ja va fer amb Macbeth i Somni d’una nit d’estiu.

A La Tempesta navega rumb a una illa solitària on predomina la màgia i la poesia, l’avarícia i la raó. L’obra narra la història de Pròsper, Duc de Milà, i la seva filla Miranda, que han estat desterrats a una illa deserta. El Duc és un mag que fa desencadenar la tempesta que dóna títol a la peça.

Enric Gasa Valga, és director i coreògraf de ballets, musicals i òperes. Va iniciar la seva formació com a ballarí a la Escuela de Danza María de Ávila a Saragossa. Més tard va obtenir una beca a l’Escuela Nacional de Ballet de Cuba i posteriorment s’incorporà a la companyia, sota la direcció d’Alícia Alonso.

El 1998 va entrar a formar part del Ballet d’Escòcia, el 2001 es va traslladar al Ballet de Mannheim (Alemanya) i dos anys més tard al Ballet de Karlsruhe (Alemanya). El 2003, amb només 27 anys, va fundar el Festival Internacional de Dansa d’Esparreguera

El 2006 va assumir el rol de Desire (Príncep de la Bella Dorment) al Ballet de l’Òpera de Graz (Àustria) i el de Doctor Coppelius al Teatre Estatal de Linz (Àustria).

El 2004 es va incorporar al Ballet de l’Òpera d’Innsbruck (Tiroler Landestheater) i el 2009 va esdevenir-ne el director.

En aquest mateix teatre, Gasa hi ha presentat moltes de les seves peces de dansa i coreografies per a musicals a més d’actuar com a ballarí a produccions com Mein Herr, Otel·lo i Les flames de París. Amb la coreografia Frida Kahlo – Pasión por la Vida, va ser guardonat amb el Premi Austríac Schikaneder d’Or a la millor producció de ballet de la temporada 2011-2012.