ESP On som?

Preu:38€

Ballet de Moscou

El Llac dels Cignes

Fundat l’any 1989 pel coreògraf i ballarí rus Timur Fayziev, el Ballet de Moscou està format per alguns dels més destacats ballarins i coreògrafs dels ballets russos, com el Bolxoi o el Stanislavski i és avui per avui una de las companyies més importants del seu país. Des de la seva fundació, ha realitzat més d’un miler de representacions i més de 60 gires per tot el món, Japó, Xina, Taiwan, Itàlia, Suïssa, Anglaterra, Espanya, etc..

El 1991, la companyia fou elegida pel genial Rudolf Nureyev per a la seva última gira per Europa. El Ballet de Moscou posseeix un extens repertori on destaquen títols com El llac dels cignes, Trencanous, La Bella dorment, Somni d’una nit d’estiu i les seves darreres produccions Carmen, Don Quixot i Romeu i Julieta. L’any 2003 va rebre del seu país el diploma honorífic per l’esforç realitzat per tota la companyia en arribar a les mil representacions.

L’obra més representada de la història la dansa amb els millors solistes russos que integren la companyia: Cristina Terentiev i Alexei Terentiev

Timur Fayziev, director

Inicià la seva carrera professional el 1965 a la prestigiosa Acadèmia Estatal de Coreografi a de Moscou. Tan aviat com va entrar en contacte amb la disciplina, Timur va quedar embruixat per la màgia del ballet i el seu món. Des de molt jove, gràcies al seu talent i dedicació al ballet, va poder ballar en el Teatre Bolxoi de Moscou. Més tard, va continuar els seus estudis al Teatre Stanislavski on va estar treballant professionalment durant més de vint anys.

A partir de 1971 destaca com a primer solista en obres com Esmeralda, La Ventafocs o Coppelia, i així ho van recollir les crítiques a Moscou. La seva gran inquietud i desafiament era plasmar el mètode d’interpretació Stanislavski, rebutjava la idea d’un teatre pompós i de moviments perfectes però freds dels ballarins.

A finals dels 80, funda la seva pròpia acadèmia de ball per donar continuïtat a aquesta recerca incansable de la màgia del ballet. Més tard, el 1989, per donar sortida i projecció als seus ballarins, crea la seva pròpia companyia.