Centre Cultural - Programació - Ballet de Moscou

Preu:38€

Ballet de Moscou

El Llac dels Cignes

Fundat l’any 1989 pel coreògraf i ballarí rus Timur Fayziev, el Ballet de Moscou està format per alguns dels més destacats ballarins i coreògrafs dels ballets russos, com el Bolxoi o el Stanislavski i és avui per avui una de les companyies més importants del seu país. Des de la seva fundació, ha realitzat més d’un miler de representacions i més de 60 gires per tot el món, Japó, Xina, Taiwan, Itàlia, Suïssa, Anglaterra, Espanya, etc..

El 1991, la companyia fou elegida pel genial Rudolf Nureyev per a la seva última gira per Europa. El Ballet de Moscou posseeix un extens repertori on destaquen títols com El llac dels cignes, Trencanous, La Bella dorment, Somni d’una nit d’estiu i les seves darreres produccions Carmen, Don Quixot i Romeu i Julieta. L’any 2003 va rebre del seu país el diploma honorífic per l’esforç realitzat per tota la companyia en arribar a les mil representacions.

Timur Fayziev, director

Inicià la seva carrera professional el 1965 a la prestigiosa Acadèmia Estatal de Coreografia de Moscou. Tan aviat com va entrar en contacte amb la disciplina, Timur va quedar embruixat per la màgia del ballet i el seu món. Des de molt jove, gràcies al seu talent i dedicació al ballet, va poder ballar en el Teatre Bolxoi de Moscou. Més tard, va continuar els seus estudis al Teatre Stanislavski on va estar treballant professionalment durant més de vint anys.

A partir de 1971 destaca com a primer solista en obres com Esmeralda, La Ventafocs o Coppelia, i així ho van recollir les crítiques a Moscou. La seva gran inquietud i desafiament era plasmar el mètode d’interpretació Stanislavski, rebutjava la idea d’un teatre pompós i de moviments perfectes però freds dels ballarins.

A finals dels 80, funda la seva pròpia acadèmia de ball per donar continuïtat a aquesta recerca incansable de la màgia del ballet. Més tard, el 1989, per donar sortida i projecció als seus ballarins, crea la seva pròpia companyia.

L’obra més representada de la història de la dansa amb els millors

solistes russos que integren la companyia:

Cristina Terentiev, Alexei Terentiev i Aleksander Petrichenko

ARGUMENT

Acte primer: Jardins del castell del príncep Sígfrid

És el 21è aniversari de Sígfrid i el jove príncep està celebrant una festa al jardí del seu palau amb joves de la cort i estrangers. L’ambient de festa s’acaba per l’entrada de la reina i les seves dames d’honor. La seva mare el renya per la vida despreocupada que porta i l’informa que l’endemà se celebrarà un ball amb les dames de la comarca on haurà d’escollir esposa. Quan la reina es retira, es reprèn la diversió i el príncep i els seus amics beuen i ballen amb les joves de la festa. Aviat es fa fosc i se senten les ales d’uns cignes. Els amics de Sígfrid li proposen anar a caçar amb la ballesta que li regalen i se’n van al bosc.

Acte segon: El Llac dels Cignes

Els amics i el príncep arriben al llac i es disposen a començar la batuda de caça. Però un estrany fenomen el deté; Al al llac apareix una extraordinària i màgica criatura, més dona que cigne; El príncep, completament enamorat de la dona cigne. És Odette, una noia que va ser encantada amb les seves companyes pel mag Rothbart i seguiran sent cignes, excepte entre la mitjanit i l’albada, fins que algú li prometi amor etern. Els dos joves s’enamoren ràpidament, quan Sígfrid està a punt de jurar-li amor etern apareix Rothbart, això fa que les donzelles es tornin a transformar en cignes per tal que el príncep no pugui trencar l’encanteri. Tanmateix, abans que marxi Odette, el príncep la convida al ball de la nit següent. Odette s’allunya convertida en cigne.

Acte tercer: El castell del príncep Sígfrid

Comença la festa formal d’aniversari de Sígfrid, el príncep es mostra absent perquè espera a Odette. La mare li demana que esculli esposa i ell s’hi nega i li confessa que estima una altra noia. En aquell moment, entra un noble desconegut i la seva filla. El noble és en realitat el mag Rothbart que es presenta amb la seva filla Odile i pretén confondre al príncep. Sígfrid no se n’adona de l’engany. En el moment que Sígfrid demana la mà d’Odile la sala s’enfosqueix, se senten un terrabastall de trons i els cortesans fugen atemorits.

Acte quart: El llac dels cignes

De lluny, es veu Odette plorant, les donzelles cignes intenten consolar-la i li expliquen que el príncep desconeixia el pla de Von Rothbart. Sígfrid corre desesperat al llac a demanar-li perdó i li jura amor etern. Odette el perdona però li diu que no servirà de res, el seu perdó correspon a la seva mort. Sígfrid desafia a Von Rothbart i el venç. La mort del mag allibera a Odette del seu malefici.

Preu especial per a grups: 20€ (mínim de 12 persones)

Informació i reserva de grups: info@factoriacultural.com