Centre Cultural - Programació - Ballet de Samara

Ballet de Samara

Ballet i Orquestra de l’Òpera de Samara

El llac dels cignes

Sota la direcció del reconegut coreògraf Yury Burlaka, la companyia compta amb orquestra pròpia sota la batuta del mestre Evgenij Khokhlov.

El Teatre va ser fundat el 1931 i grans noms del ballet l’han fet créixer fins avui. Entre ells els mestres del ballet Natalia Danilova (1905-1985), la coreògrafa i antiga alumna d’Agrippina Vaganova, la llegendària ballarina de Ballet de Sant Petersburg  Alla Chelest (1919-1998) i Nikita Dolgouchine (1938-2012).

Una posada en escena espectacular de més de 100 artistes, entre ballarins i músics, que posaran punt i final a la 37a Temporada BBVA de Dansa.

Yuri Burlaka, director, coreògraf i professor, té la més alta distinció de Sant Petersburg, l’ Spotlight d’Or. Després d’una prolífica carrera com a ballarí, Burlaka va entrar a formar part de la companyia el 2008, i després de ser-ne el director artístic va assumir la direcció de la companyia el 2017.

Evgenij Khokhlov, director principal de l’orquestra del Ballet de Samara, va ser llorejat amb el primer premi del Concurs Internacional de directors d’Òpera a Itàlia (2016). Reconegut per la seva impecable direcció musical, sota la batuta de Khokhlov s’han interpretats ballets com La Font de Bakhchisarai, Esmeralda, Grand pas Petipa, Romeu i Julieta, Les Sílfides i El Pavelló d’Armide.