ESP On som?

Preu:45€

Ballet de Yuri Grigorovich

Suite d’Espartaco i Suite del Llac dels Cignes

Yuri Grigorovich (Sant Petersburg, 1927) és el coreògraf clàssic actual més important. El seu treball al capdavant del Kirov de Sant Petersburg i del Bolxoi de Moscou ocupa més de quatre dècades. Són més de 90 coreografies les que ha signat per al primer teatre de Rússia, on actualment segueix treballant com a mestre de ball i coreògraf.

Amb tota la força de la música de Khatxaturian, tan plàstica com expressiva, Grigorovich ha sabut construir la Suite d’Espartaco un gran ballet en què la dansa és, com ell mateix diu, ‘l’emoció del pensament i el pensament del sentiment’.

La història de l’esclau que va dirigir la rebel·lió dels gladiadors romans i que hem vist al cinema, a la literatura, a la música i també a la dansa, esdevé la coreografia de Grigorovich més espectacular de la seva carrera.

Fitxa artística
Coreografia i posada en escena: Yuri Grigorovich. Música: Aram Jachaturián

A la segona part, veurem la Suite del Llac dels Cignes, l’altra gran coreografia de Grigorovich que ell mateix ha qualificat de ‘la més representativa del ballet rus’.