ESP On som?

21 h

Preu:30 €

Ballet Nacional d’Argentina

Programa: Chopiniana, Clar de Lluna, La mort del cigne, La Traviata, El Corsari, Birthday Offering

Primera gira internacional del Ballet Nacional d’Argentina. La companyia, creada el mes de gener de 2014, ha estat fundada pel Ministerio de Desarrollo Social de la Nación. Després de participar-hi 1.200 aspirants, han quedat seleccionats els 60 ballarins que conformen  la companyia.

El Ballet Nacional d’Argentina desenvolupa la seva temporada anual a Buenos Aires amb quatre programes artístics que ara porten fora del país.

En una primera part de l’espectacle podrem veure Chopiniania o Les Sílfides, una coreografia de Fokin que es coneix popularment com Chopiniana perquè s’inspira en la música de Chopin. Les Sílfides narra les visions d’un poeta que el transporten al món dels somnis a on regeixen aquestes criatures màgiques. Clar de Lluna, de Giuseppe della Monica i inspirada en l’homònima suite per a piano de Claude Debussy. A través de les siluetes humanes en perpetu moviment, retrata el valor de la llibertat individual i la soledat de l’ésser humà. La mort del cigne, ens farà reviure altres memorables moments que hem viscut al Centre Cultural Terrassa, una peça clàssica que ja hem vist ballar per Maia Plissetskaia i Nina Ananiashvili.

Tancaran la primera part de l’espectacle el pas a dos de l’escena de la mort de l’últim acte de La Traviata, coreografiat pel director de la companyia sobre la música de Verdi, i el pas d’esclava d’El Corsari, de Marius Petipa.

A la segona part, el Ballet Nacional d’Argentina ens presentarà Birthday Offering, amb una coreografia de Frederick Ashton i música de Glazunov, estrenada al Royal Opera House de Londres l’any 1956 en motiu de la celebració del 25è aniversari del Royal Ballet.

• Ballet Nacional d'Argentina