ESP On som?

Preu:30 €

Ballet Víctor Ullate

Programa: Tres, Après Toi, Bolero i Jaleos

Víctor Ullate, estrella internacional de la dansa, va fundar l’any 1988 la companyia que porta el seu nom i que acaba de fer 25 anys de trajectòria.

Degut a la bona rebuda que ha tingut Ullate a la ciutat, serà la desena vegada que trepitja l’escenari del Centre Cultural que, en aquesta ocasió, porta un doble programa mixt compost per quatre obres mestres de la dansa actual: Tres, Après Toi, Bolero i Jaleo.

Tres, és una coreografia firmada per Eduardo Lao, director artístic de la companyia, on es mostra un suggeridor pas a tres; Après toi ha estat coreografiada per Víctor Ullate i ret homenatge al seu mestre, Maurice Béjart; Bolero, inspirada en la peça musical de Maurice Ravel i ambientada a la decàca dels anys vint, ha estat pensada en una època en què va canviar la concepció de la dansa com a un art exclusivament femení. En aquesta nova versió, Ullate torna a la coreografia original en què una parella era l’eix central. La posada en escena es basa en la dicotomia home-dona, com un elenc que sempre fa la seva aparició en formació de parelles.

Jaleos és l’última peça del repertori que es veurà al Centre Cultural i una de les més ovacionades d’Ullate. Estrenada al City Center de Nova York, torna a recrear-se en els escenaris amb una posada en escena actualitzada. Jaleos és un ballet neoclàssic que es caracteritza per la seva virtuositat tècnica i la complexitat dels moviments dels ballarins.

Toni Jodar ens dóna 5 motius per venir

• Ballet Víctor Ullate