Centre Cultural - Programació - Barcelona Ballet – A.Corella (2012)

Barcelona Ballet - Ángel Corella
dansa

Diumenge

23/SET

18 h

Preu:35 €

Barcelona Ballet – A.Corella (2012)

BARCELONA BALLET
Direcció: Ángel Corella

La companyia

Constituïda l’abril de 2008, Barcelona Ballet és l’única companyia especialitzada en Ballet Clàssic d’Espanya, amb obres de gran format (La Bayadera de Natalia Makarova i El Llac dels Cignes), programes de repertori mixt amb obres de Chrsitopher Wheeldon, George Balanchine , Twyla Tarp, Stanton Welch i Jerome Robbins entre d’altres.

El Barcelona Ballet és una de les iniciatives que ha posat en marxa la Fundació Ángel Corella amb el propòsit de promoure la dansa clàssica al nostre país, i forma part d’un projecte més ampli que inclou la creació d’una Residència Escola de Dansa que formarà ballarins d’alt nivell i tindrà la seu a Figueres. I servirà de pedrera per al propi Barcelona Ballet per així mantenir l’estil i l’excel lència de la companyia.

El motiu de la seva creació respon al desig d’Ángel Corella de crear una companyia perquè els ballarins clàssics puguin desenvolupar-se professionalment, sense necessitat de sortir a l’exterior, i així frenar l’èxode que es produeix des de fa dues dècades i que el mateix Corella va experimentar .

L’aspiració és que a través del treball que s’està realitzant, El Barcelona Ballet es posicioni entre les grans companyies del món: com el Royal Ballet de Londres, l’American Ballet Theater de Nova York, l’Òpera de París o la Scala de Milà.

A data d’avui la companyia ha actuat en els principals teatres d’Espanya i en ciutats com Nova York, Los Angeles, Detroit, Houston, Seattle, Mèxic, Marroc, Itàlia,. Portugal, França i Xina.

programa

Bayadera
Coreografia: Marius Petipa
Música: Ludwig Minkus