ESP On som?

icona temps

Gratuït

Berta Meneses. Saviesa i compassió

Una visó no dualista, interconnectada i interdependent

El camí que ens porta a desvetllar la veritat  implica el coneixement profund d’un mateix i alhora  l’oblit d’un mateix.

Intentar resoldre el sentit de la falta de sentit-de-sí-mateix per identificació amb un sistema de creences és una malaltia del cor. Les ideologies són  atractives solament  perquè ofereixen  una manera  fàcil d’omplir el nostre sentit de carència;  quin és el camí que hem de realitzar per alliberar-nos d’aquest sentiment d’incompletitud?.

L’oblit de si mateix implica la pèrdua de l’ auto-preocupació i això fa de la nostra vida un  joc infinit.

Es fa evident que no podem excloure a ningú de la xarxa d’interdependència de la Vida sense fer-la mal a ella i a nosaltres mateixos,aquesta experiència ens obre a la veritable Compassió. No obstant la  Saviesa i la Compassió venen  de realitzar el meu lloc en el mon, el qual també implica mi interdependència de totes les coses.

Berta Meneses és religiosa filipense.

Cap d’estudi i Cap dels Departaments de Matemàtiques i Cultura Religiosa  en l’Escola Nostra Sra de Lurdes en Barcelona.

Mestra Zen  JiKu- an (ermita del Buit i de la Compassió) de l’escola Sanbo-Kyodan ( Kamakura – Japó),

Presidenta de la Asociación Zen Dana Paramita (Barcelona)

Cofundadora  de la Fundació Filosofia de la Terra i les Cultures   Vicepresidenta de la Fundació Valors Humans espiritualitat emergent..

Sòcia Fundadora de Sakyadhita Spain.