Centre Cultural - Programació - Berto Romero: La apoteosis necia (2012)

Berto Romero: La apoteosis necia
teatre

Divendres

26 Friday/OCT

21 h

Preu:15 €

Berto Romero: La apoteosis necia (2012)

LA APOTEOSIS NECIA
Direcció: Miquel Company
Actor: Berto Romero
Guitarra: Ivan Rodríguez
Text i cançons: Berto Romero, Marc Martínez, Miquel Company
Companyia: El Cansancio

La Apoteosis Necia és el tercer espectacle teatral que protagonitza Berto Romero amb la seva companyia El Cansancio. Es tracta d’un xou de còmic que desplega l’inconfusible i personal humor de Berto al llarg de 90 minuts de monòlegs i cançons.

La trajectòria vital del personatge que representa ens porta a conèixer les seves desgràcies personals en el terreny familiar, amorós i laboral. Els referents quotidians, filtrats per la mirada surrealista i cínica des de la qual compte totes les seves experiències, desemboquen en una explosió d’humor amb efectes catàrtics per al públic.

BERTO ROMERO

Encara que conegut pel gran públic a partir de les seves aparicions televisives a Buenafuente, Berto (Cardona, 1974) va iniciar la seva carrera artística el 1998. Un petit xou per als amics va desembocar en la creació de la companyia El Cansancio i en el seu primer espectacle teatral. Combinant humor, música i poesia neix “Historias del cantautor paródico y su embarrenamiento precoz”. Un any més tard, i dins del festival de Grec de Barcelona, s’estrena “El desafio de los hombres medianos” que va rodar per escenaris catalans durant tres temporades. El 2 de maig de 2002 es s’estrena a la sala Razzmatazz de Barcelona “La apoteosis necia”. Els canvis produïts en el si de la companyia es projecten en aquest espectacle que aposta decididament pel monòleg d’humor i les cançons.

2003 és l’any de la inflexió. La repercussió dels espectacles teatrals obren una nova porta per a la creació: la ràdio. El seu programa setmanal a Cadena Ser-Manresa i l’anunci del “Seat makinero” va ser el primer pas. Després vindrien tres anys a RNE i més tard Cadena Ser, Catalunya Ràdio, RAC1, Rock & Gol i Flaixbac. Aquest mateix any, Berto guanya el concurs de monòlegs de TVE-Catalunya “4 i acció” i uns mesos més tard inicia la seva primera col laboració televisiva amb aportacions humorístiques al programa “Catalunya Avui”. El 2006 la productora El Terrat proposa establir una col laboració amb “El Cansancio” que desembocarà, un any més tard, en la incorporació de Berto en el late night Buenafuente.

• Berto Romero: La apoteosis necia
  • Berto Romero