Centre Cultural - Programació - Brams + Banda de Terrassa (2014)

Brams + Banda de Terrassa

Divendres

25 divendres/ABR

21 h

Preu:15 €

Brams + Banda de Terrassa (2014)

Concert de Sant Jordi organitzat per Omnium Cultural i Centre Cultural Terrassa

L’històrica banda de rock català Brams, amb una àmplia trajectòria  discogràfica a les seves espatlles i una fundació que es remunta fins a  l’any 1990, impulsa un singular projecte musical:

Aquesta remor que se sent.

Aquest projecte consisteix en la producció d’un concert dels Brams, acompanyats d’una banda musical de vent-metall de la localitat on se celebra el concert, per interpretar algunes de les cançons més emblemàtiques i singulars  de la banda berguedana, convertides en autèntics himnes en l’imaginari sonor de la societat catalana del segle XXI (Sóc d’un país, Vull per demà, La Plaça i L’últim tirabol, entre d’altres…).

El projecte no vol ser únicament un concert més, sinó vol també erigir-se en un potent projecte pedagògic en possibilitar la producció i posterior concert musicals a través una sèrie d’assaigs dels mateixos components dels Brams junt a la banda de música de la població com a preparació del concert.

Aquest singular projecte cultural que ja s’ha pogut escoltar, amb gran èxit de públic i crítica,  a les poblacions de Berga, Figueres i Manresa s’erigeix com una mostra més del trontollament entre les fronteres, estils i gèneres musicals dels nostres dies per assolir, així, un espai de fusió que transcendeix el de la simple suma d’una banda de rock i una banda de vent-metall sinó que també  possibilita als integrants de la banda de música una autèntica i potent  experiència al costat d’una conjunt de rock i un repertori que defuig el repertori habitual de les bandes de vent-metall.

Estrenat a la Patum de l’any 2012, poc a poc, Aquesta remor que se sent s’alça com un dels projectes més imaginatius i singulars dels que, hores d’ara, poden  trobar-se al panorama musical català.

Orgànic de la formació
Flautes travesseres (5)
Oboès (4)
Clarinets (12)
Clarinet baix (1)
Saxos alt (3)
Saxo tenor (1)
Trompetes (5)
Trompes (3)
Trombons (2)
Fiscorn (1)
Bombardins (4)
Tubes (2)
Percussions (4)

Repertori
Aquesta remor que se sent
Quan surt el sol
Ho endevinaràs
Amb reforç
Un secret que t’havia de dir
Temps de decadència
Nena de Nicaragua
L’home de Kigali
Iogurts desnatats
Amb Banda
Autoodi
Salvem els pronoms febles!
Un regal de la història
Cap mala pensada