Centre Cultural - Programació - Cançó d’amor i de guerra

icona temps

120'

Preu:8-22€

Cançó d’amor i de guerra

Polifònica de Puig-reig i Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya

Serà la primera vegada que es podrà veure  la versió íntegra d’aquesta sarsuela catalana per excel·lència i una de les peces més grans i emblemàtiques de la lírica catalana.

El darrer enregistrament de Cançó d’Amor i de Guerra es va fer l’any 1974, amb Montserrat Caballé, Josep Carreras i Vicenç Sardinero en els papers protagonistes i l’Orfeó Gracienc a les parts corals, sota la direcció d’Antoni Ros-Marbà. Més de 40 anys després d’aquell històric enregistrament, la SCCC treballa per apropar de nou l’obra al públic.

Versió inèdita

En aquesta nova versió de Cançó d’Amor i de Guerra, composta per Rafael Martínez Valls l’any 1926, s’han recuperat dos números totalment inèdits que estaven escrits en les partitures originals però que no s’havien enregistrat, i també s’han inclòs per primera vegada els textos parlats de l’obra, el que permet al públic seguir el fil argumental de l’obra. Per aquest treball, la Simfònica ha comptat amb l’assessorament del productor artístic Joan Casas, que va fer l’edició crítica l’any 2006.

Sinopsi

Prohibida inicialment per la censura de l’època, Cançó d’Amor i de Guerra se situa en un poble del Vallespir durant la Revolució Francesa i reflecteix el complicat moment històric, social i individual que es va viure en aquesta zona a finals del segle XVIII.  Josep Lagares ha remarcat que Cançó d’Amor i de Guerra “representa l’anhel més noble dels pobles i de les persones per la seva llibertat i l’autodeterminació en moments de convulsió”.