Centre Cultural - Programació - Crea Dance Company by Maria Rovira

Preu:10-28€

Crea Dance Company by Maria Rovira

Carmina Burana

Després de passar els últims anys treballant a l’estranger, Maria Rovira, reconeguda coreògrafa internacional, torna a casa trepitjant fort amb la seva pròpia versió de Carmina Burana.

Aquesta producció que s’estrena al Centre Cultural Terrassa, compta amb ballarins internacionals provinents tant de la dansa clàssica com contemporània. Les dues funcions aniran acompanyades de música en directe. La posada en escena de Carmina Burana promet una resolució única plena de sensibilitat, cuidant cada detall i oferint un desenllaç inesperat.

Els poemes que van inspirar al compositor Carl Orff parlen de l’exaltació dels sentits, el plaer d’experimentar al màxim la vida terrenal, la matèria, la luxúria, els diners, un conjunt de valors tergiversats que provoca aquest extremisme contraposat als valors religiosos d’aquella època. Per aquesta producció, Rovira treballa amb el dramaturg Andreu Morte, fundador del Mercat de les Flors de Barcelona.

Maria Rovira estrena el seu Carmina Burana de

Carl Orff al Centre Cultural Terrassa amb un elenc

d’excel·lents ballarins i música en directe.

‘Carmina Burana significa ‘cançons populars de Beuren’: es tracta d’un conjunt de 228 textos goliards (probablement del s.XIII) que inclouen poemes, petits quadres escènics, cançons, etc. escrits en llatí, tret d’alguns en alemany medieval. El manuscrit va ser trobat el 1803 al monestir bavarès de Beneditkbeuren. Els goliards eren una mena de trobadors, sovint empraven el llatí per fer broma, per cantar a la primavera, cançons d’amor i enamorament, o per fer befa de reis i papes. Els textos es poden agrupar en tres blocs: la Primavera, la Taverna, i la Cort de l’Amor, amb un pròleg (el conegut O Fortuna…) i un final. El resultat és una música espectacular. La versió que avui ens ofereixen és la reducció –magnífica!- per a dos pianos, percussió, solistes i cor.’

Josep Prats