Centre Cultural - Programació - Crea Dance Company by Maria Rovira

Preu:10-28€

Crea Dance Company by Maria Rovira

Carmina Burana

Després de passar els últims anys treballant a l’estranger, Maria Rovira, reconeguda coreògrafa internacional, torna a casa trepitjant fort amb la seva pròpia versió de Carmina Burana.

Sota la direcció de Maria Rovira i creada expressament pel Centre Cultural Terrassa, compta amb ballarins tant locals com internacionals provinents de la dansa clàssica i contemporània. L’obra va acompanyada de la música de dos pianistes, set percussionistes i diversos cors. La posada en escena promet una resolució única plena de sensibilitat, cura al detall i oferint un desenllaç inesperat.

Els poemes que van inspirar al compositor Carl Orff parlen de l’exaltació dels sentits, el plaer d’experimentar al màxim la vida terrenal, la matèria, la luxúria, els diners, un conjunt de valors tergiversats que provoca aquest extremisme contraposat als valors religiosos d’aquella època.

Maria Rovira estrena el seu Carmina Burana de

Carl Orff al Centre Cultural Terrassa amb un elenc

d’excel·lents ballarins i música en directe.

‘Carmina Burana significa ‘cançons populars de Beuren’: es tracta d’un conjunt de 228 textos goliards (probablement del s.XIII) que inclouen poemes, petits quadres escènics, cançons, etc. escrits en llatí, tret d’alguns en alemany medieval. El manuscrit va ser trobat el 1803 al monestir bavarès de Beneditkbeuren. Els goliards eren una mena de trobadors, sovint empraven el llatí per fer broma, per cantar a la primavera, cançons d’amor i enamorament, o per fer befa de reis i papes. Els textos es poden agrupar en tres blocs: la Primavera, la Taverna, i la Cort de l’Amor, amb un pròleg (el conegut O Fortuna…) i un final. El resultat és una música espectacular. La versió que us proposem és la reducció –magnífica!- per a dos pianos, percussió, solistes i cor.’

Maria Rovira

Formada en dansa clàssica, contemporània i fl amenc, va començar els seus estudis de dansa a l’Institut del Teatre de Barcelona. Va estudiar dansa contemporània al Conservatori Internacional de la Danse a París i a l’escola de Merce Cunningham i Martha Graham a Nova York. També va estudiar a la Folwang Shule a Essen, on treballava Pina Bausch. El 1985, Rovira crea a Mataró (Barcelona) Trànsit Dansa, una de les companyies pioneres en la dansa moderna a Espanya amb repercussió internacional.

El 1998 se li va concedir el Premi Nacional de Dansa per la seva gran trajectòria artística nacional i internacional. L’any 2012 es converteix en la directora artística del Ballet Folklòric d’Antioquia a Medellín (Colòmbia).

A més de les creacions de Trànsit Dansa, Rovira combina una carrera com a coreògrafa independent que l’ha portat a treballar amb diverses companyies internacionals com el Ballet Hispànic de Nova York, el Ballet Nacional de Cuba, el Ballet Nacional d’Uruguai, el Ballet Nou Món de Caracas, la companyia Els del Medium de Costa Rica, el Ballet Nacional de Paraguai, el Ballet Concert de Puerto Rico, la companyia Nacional de Dansa de Puerto Rico, la companyia Maximiliano Guerra d’Argentina, la Bauhaus, el Ballet de l’Òpera de Dessau, el Ballet de Magedemburg i l’American Dance Festival.

Durant els últims anys ha creat múltiples coreografi es per a la companyia de Carlos Acosta, i ha coreografi at la pel·lícula Yuli, basada en la vida d’Acosta i dirigida per Íciar Bollaín. També amb la companyia d’Acosta Dansa i els seus nous ballarins de Barcelona, se li va encarregar la producció d’un fragment d’El salt de Nijinsky pel Festival Grec, on va obtenir un gran èxit i se li va concedir la millor crítica de dansa de l’any 2017. Actualment treballa per la nova companyia Crea Dance Company amb la seva primera producció Carmina Burana.