ESP On som?

Centre Cultural - Programació - Casa de Nines (2014)

Casa de Nines, d'Henrik Ibsen
Altres Programacions

Dissabte

15/FEB

Preu:10 €

Casa de Nines (2014)

Espectacle solidari a benefici de l’ONG “Oberts al món”

CASA DE NINES
Autor: Henrik Ibsen
Producció: Companyia de Teatre 34 Passes

L’Associació (ONG) OBERTS AL MÓN, te la seu social a Terrassa, al carrer Francesc Salvans, 62.

Des de l’any 2005 impulsa projectes d’Educació i Formació per a infants i adolescents a Guatemala, un dels països mes pobres de l’Amèrica Central. Ho fa col·laborant  amb cinc  escoles que les germanes Dominiques tenen ubicades en els Departaments del Quiché i Alta Verapaz, on la població es de majoria indígena i amb un alt índex d’analfabetisme.

Actualment ja sobrepassa la xifra de 100 nens/es, de famílies molt pobres, escolaritzats amb beca (apadrinament) de nivell parvulari a bàsic i també tres projectes en marxa integrats per sis alumnes cadascun cursant Estudis Superiors.

Ha construït nou escoles de nova planta en diferents aldees rurals del Municipi de Uspantan (Quiché). També ajuda a la millora i sosteniment de les escoles Dominiques amb nous equipaments: Aules d’Informàtica (3); Tallers de fusteria (2); Tallers de cuina (2); Taller de teixits artesanals; Compra de pupitres; Aliments per l’esmorzar diari; Material escolar i Compra d’instruments musicals, entre d’altres.

La companyia de teatre 34 Passes de Terrassa, fundada el mes de gener de 2005, empeny amb ganes i la màxima il·lusió el teatre amateur del nostre país. Això, gràcies al treball, la constància, l’esforç i l’experiència d’un grup d’amics captivats pel teatre i per tot el que representa aquesta vessant de les arts escèniques a Catalunya.

Al llarg d’aquests gairebé 10 anys ha portat a escena nombrosos espectacles de mitjà i gran format, com ara L’illa del tresor, El malalt imaginari, Mary Poppins, El Conte de Nadal (durant 8 anys consecutius), La volta al món en 80 dies o Les bruixes de Salem. L’última estrena ha estat Casa de nines d’Henrik Ibsen i aquest any 2014 representaran Peter Pan amb versió de Marta Bou i Jaume Gil.

Casa de nines, d’Henrik Ibsen

Casa de nines és un drama contemporani que mostra l’escletxa existent entre d’individualisme dels personatges i la moral de la societat de finals del XIX. La protagonista de l’obra, Nora Helmer, és una dona bella, una esposa amatent, una criatura consentida: en definitiva, una nina.

Aquell Nadal a casa dels Helmer no és com els altres. Nora, s’adona de la falsedat de tot allò que l’envolta. No sap qui és, però està disposada a tot per trobar-se a si mateixa.

Molts crítics la van considerar la primera obra teatral feminista. El seu autor, Henrik Ibsen, ho va negar.

• Casa de Nines