Centre Cultural - Programació - Cinema de Muntanya. Festival de Torelló – Tour 2012 (2012)

Cinema de Muntanya. Festival de Torelló - Tour 2012
Altres Programacions

Dilluns

11 Monday/JUN

20 h

Gratuït

Cinema de Muntanya. Festival de Torelló – Tour 2012 (2012)

Organitza: Centre Cultural Unnim
Col·labora: Centre Excursionista de Terrassa
Entrada gratuïta

La Fundació Festival de Cinema de Muntanya de Torelló en el marc del 30è Festival Unnim de Cinema de Muntanya, proposa el següent programa en format DVD i amb les pel·lícules traduïdes al català:

Patagonia promise
Peter Mortimer i Nick Rosen. USA.24’
Premi Unnim a la Millor Pel·lícula de Muntanya 2011

Stanley Leary juntament amb la seva companya Roberta han viatjat pel món a la recerca de les grans parets per escalar. Quan Roberta va morir en un accident de cotxe, el món de Stanley es va tenyir de negre. Per respectar la voluntat de la seva estimada, travessa Amèrica del Sud fins a Patagònia per complir el seu darrer desig, obrir una nova via i escampar les seves cendres al vent.

The Sphinx
Vojko Anzeljc. Eslovènia.71’
Gran Premi Vila de Torelló 2011

L’Esfinx és el nom que rep la secció més difícil i prestigiosa de la cara nord del Triglav, la muntanya més simbòlica d’Eslovènia. Amb una separació de tres dècades s’han portat a terme les dues ascensions més emblemàtiques de l’Esfinx, la primera absoluta i la primera en lliure. El documental compara les dues escalades posant èmfasi en el pas clau de l’ascensió, on hi ha el pitó denominat “butcher” (carnisser).