ESP On som?

Gènere: Drama.
Direcció: Sarah Gavron.

Sinopsi

Sufragistes explica la història de les sufragistes angleses en les albors de la Primera Guerra Mundial. La majoria d’aquestes dones no venien de classes altes, sinó que eren dones treballadores que veien com les seves protestes pacífiques no servien per res. Radicalitzades i tornant la seva lluita cada vegada més violenta, estaven disposades a perdre-ho tot en la seva cerca incansable de la igualtat: els seus treballs, les seves cases, els seus fills i les seves vides. Aquesta és la història de la Maud (Carey Mulligan), una d’aquestes dones, i de la seva lluita per la dignitat i la de les seves companyes.

Maud (Carey Mulligan) treballa en una bugaderia des que tenia 7 anys. Un dia, per casualitat, veu a Violet (Anne-Marie Duff), la seva companya de feina, tirant pedres a un aparador en un acte de protesta pel dret al vot femení. Tot i les reticències inicials, mica en mica es va unint a la lluita sufragista i pren consciència de la situació d’inferioritat en la qual viu per ser dona, que es materialitza de forma brutal en la falta de drets sobre fills i filles. Maud descobreix en el sufragisme un espai de lluita per la justícia. No només es tracta d’aconseguir el dret a sufragi, es tracta de prendre consciència de l’explotació laboral com a bugadera.
La crítica està entusiasmada amb la pel·lícula. I amb encert, perquè es tracta d’un exercici de justícia històrica que hauria d’animar a investigar i seguir creant memòria i dissidències. Sufragistes no és el final del camí, és només el principi.

Organitza: Fundació Torre del Palau