Centre Cultural - Programació - Don Quixot

120'

Preu:10-28€

Don Quixot

El Ballet de Catalunya s’endinsa a l’Espanya manxega, aragonesa i a la capital catalana, Barcelona. Tots ells escenaris d’una de les obres més carismàtiques de la literatura espanyola convertida en un dels clàssics del repertori. El ballet s’impregna d’una gran riquesa folklòrica on hi abunda la festa de les tavernes i les seves grans passions amagades.

Sota la direcció artística d’Elias Garcia i Larissa Leznina, el Quixot del Ballet de Catalunya s’ha adaptat en un format amb personalitat pròpia  amb el que s’ha volgut condensar la història amb la dansa com a eix principal i motor de tota la trama que és fàcilment intel·ligible. L’ús de projeccions i textos situen a l’espectador en tot moment.

Don Quixot

L’obra, originàriament formada per quatre actes, ha estat adaptada en dos actes fet que permet un nivell de comprensió per un ampli ventall d’audiències que no necessàriament han d’haver llegit l’obra de Cervantes ni conèixer la coreografia de Marius Petipa. L’actor Joel Minguet posa veu a diversos textos escollits curosament aportant una lectura fidel a aquesta història imprescindible de la literatura universal.

Aquesta versió suprimeix la pantomima i trasllada tot el protagonisme a la dansa amb l’objectiu d’intensificar les emocions i l’impetuositat tan característiques que es mostren condensades gràcies a la interpretació dels prop de 25 ballarins que formen la companyia. A més a més, compta amb la participació d’alumnes de dansa espanyola de l’Institut del Teatre mostrant una major autenticitat a la cultura del nostre país i als seus orígens i influències.

Durada: 2 hores amb mitja part inclosa

Amb la participació extraordinària de:

Dmitry Zagrebin: Ballarí principal del Royal Swedish Ballet

Joel Minguet: actor

Alumnes  del Conservatori professional de Dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona