Centre Cultural - Programació - Don Quixot

120'

Preu:10-28€

Don Quixot

El Ballet de Catalunya s’endinsa a l’Espanya manxega, aragonesa i a la capital catalana, Barcelona. Tots ells escenaris d’una de les obres més carismàtiques de la literatura espanyola convertida en un dels clàssics del repertori. El ballet s’impregna d’una gran riquesa folklòrica on hi abunda la festa de les tavernes i les seves grans passions amagades.

Sota la direcció artística d’Elias Garcia i Larissa Leznina, el Quixot del Ballet de Catalunya s’ha adaptat en un format amb personalitat pròpia  amb el que s’ha volgut condensar la història amb la dansa com a eix principal i motor de tota la trama que és fàcilment intel·ligible fent us de projeccions i textos que situen a l’espectador en tot moment.

L’obra, originàriament formada per quatre actes, ha estat adaptada en tres actes fet que permet un nivell de comprensió per un ampli ventall d’audiències que no necessàriament han d’haver llegit l’obra de Cervantes ni conèixer la coreografia de Marius Petipa. A més a més, es suprimeix la pantomima i es trasllada tot el protagonisme a la dansa, amb l’objectiu d’intensificar les emocions i l’impetuositat tan característiques que es mostren condensades gràcies a la interpretació dels prop de 25 ballarins que formen la companyia. Un Quixot que a més a més compta amb la participació de ballarins de dansa espanyola i de l’escola bolera mostrant una major autenticitat i pertinença a la cultura del nostre país i als seus orígens i influències.

La nova companyia catalana vol posar de manifest una personalitat i segell propis, oferint una visió innovadora amb l’estil i virtuosisme dels seus ballarins, però que per sobre de tot no vol restar l’autenticitat que un Quixot exigeix.

L’emoció, passió, dinamisme i acció estan assegurades, oferint al públic assistent una nova adaptació personal i a la vegada fidel a la seva autoria i repertori.

Durada: 2 hores amb mitja part inclosa