Centre Cultural - Programació - Eduard Sala

16/MAR

Gratuït

Eduard Sala

Va de vida: Quan la vida va de preguntes, de motxilles que pesen i d’històries
amb rostres concrets

Els aprenentatges més importants que fem són els viscuts amb intensitat, molt especialment els viscuts en els moments de més fragilitat, quan la boira o la foscor semblen haver-se fet els amos del nostre paisatge vital.

Aprenem de la vida quan mirem amb la mirada adequada i reconeixem el valor de cada història en minúscula, d’aquelles històries de persones singulars amb noms concrets de les quals som testimonis i n’aprenem.

Per això creixem també quan acompanyem persones en situacions d’extrema vulnerabilitat, a les quals ha tocat viure la cara menys amable del món, amb el vent en contra, la motxilla pesada i les portes tancades…

D’ells he après a plantejar-me preguntes com:

Com sabrem que la nostra vida ha valgut la pena?

Quina conversa tinc pendent des de fa temps amb algú que realment m’importa?

Què és el que aporto realment a qui em coneix de veritat?

Per què seré recordat?

Per això Va de vida

EDUARD SALA PAIXAU. És Cap de l’Àrea Social de Càritas Diocesana de Barcelona,  coach i formador. És llicenciat en Filosofia i Lletres i Educador Social.  Ha dirigit diversos serveis adreçats, d’una banda, a persones en situació d’exclusió social, sense llar, amb drogodependències, internes en centres penitenciaris o excarcerades. D’ altra banda, a infants i joves en situació de risc, tant en medi obert com en medi residencial.

Durant 14 anys ha estat professor de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Fundació Pere Tarrés- Universitat Ramon Llull.

Actualment, és patró de diverses fundacions:
–  Fundació Acollida i Esperança (atenció a persones en situació d’exclusió social afectades de SIDA-VIH)
–  Arrels Fundació (atenció a persones en situació sense llar)
–  Fundació Centre Educatiu i de Lleure – C.E.L. (atenció en medi obert a infants, adolescents i famílies en situació de vulnerabilitat)

Acaba de publicar el llibre ‘Va de Vida’,  guanyador del premi Feel Good 2019 que otorga la Fundació Bancariaà La Caixa i Plataforma Editorial.