Centre Cultural - Programació - El Trencanous

Preu:10-20€

El Trencanous

Ballet de Catalunya

El Trencanous és un dels grans clàssics del repertori del ballet adaptada en aquesta ocasió pel director artístic de la companyia, Elias Garcia. La història es basa en el conte original d’Ernst Theodor Hoffman, adaptat per Alejandro Dumas.

La història té lloc a la Vila de Venècia i mostra el viatge idíl·lic de la Clara i el Príncep Trencanous, en un entorn ambientat amb llaminadures i xocolates integrats en tots els paisatges que satisfan els somnis més dolços de qualsevol infant. Aquest conte tradicional nadalenc encisa a petits i grans, als amants de la dansa clàssica i el públic en general.

Amb la voluntat d’integrar les escoles de dansa i les danses populars catalanes, la companyia compta en aquesta producció amb la participació de l’Esbart Egarenc del Social (Terrassa) i convida a participar escoles de dansa de les diverses localitats on representa l’obra, aquí al Centre Cultural Terrassa, hi participen alumnes de les escoles de dansa Àngels Segarra i Esther Antón.

El Ballet de Catalunya neix amb l’objectiu d’omplir un buit que des de fa dècades es reclama a Catalunya com és el de disposar d’una companyia de dansa autòctona amb capacitat de representar i identificar a Catalunya com a focus de produccions amb personalitat pròpia i capacitat d’explotar les grans obres clàssiques de tots els temps, a la vegada d’estar sotmesa al corrents més avantguardistes de la dansa internacional.

Exploradors de la dansa

El Centre Cultural Terrassa ha creat un nou programa educatiu batejat com Exploradors de la dansa, orientat a l’alumnat de primària. L’objectiu és posar en contacte els alumnes amb tots els aspectes que intervenen en una producció de dansa, des dels assajos fins l’espectacle final. El programa aprofita l’experiència adquirida durant tretze anys amb l’activitat pedagògica Exploradors de l’Art.

El taller s’ha estrenat amb la producció d’El Trencanous representada pel Ballet de Catalunya, companyia resident al Centre Cultural. Els alumnes coneixen la història, el vestuari, els aspectes tècnics com la il·luminació i l’escenografia, assisteixen a un assaig i participen fent una coreografia. El taller finalitza amb diverses funcions escolars d’El Trencanous per a totes les escoles participants. En aquesta primera edició de l’activitat hi han participat 1.400 alumnes.

Gratuït amb el Carnet de Super3