ESP On som?

Centre Cultural - Programació - Estrelles i solistes del Ballet de l’Òpera de París

dansa

Dissabte

16/DES

icona temps

100'

Preu:30-40€

Estrelles i solistes del Ballet de l’Òpera de París

Gala Final de Temporada

Un grup de ballarins estrelles i solistes de l’Òpera de París porta a Terrassa tota l’elegància i la puresa de la tradició francesa. Un viatge en l’extens repertori de la companyia us farà descobrir algunes peces molt originals de les últimes creacions que s’han sumat al repertori del Gran Teatre francès.

L’etoile Aurélie Dupont estarà al capdavant de les estrelles del ballet de l’Òpera de París que actuaran al Centre Cultural.

La música en directe afegeix un toc de poesia i finor a una nit rica d’emocions i purs moments de somnis.

Dupont va entrar a formar part de l’escola de dansa de l’Òpera de París el 1983 i des que va entrar a formar part de la companyia participa de totes les grans produccions del repertori clàssic i contemporani. El 1996 va ser promocionada a Primera Ballarina i després d’una actuació de Don Quixot el 1998, va ser nombrada Etoile. Des de l’agost del 2016 n’és també la Directora Artística.

A. Dupont i A. Carbone
Le Parc (A. Prejlocaj / Mozart)
Together alone (Benjamin Millepied / Philip Glass)  PIANO EN VIU (Pianista: Andrea Turra)

Ludmila Pagliero / Mathieu Ganio
El Llac dels Cignes, Pas a dos, Actes 2 i 4 (Rudolf Nureyev / P. I. Tchaikovsky)

P. Lagasa i H. O’Neil
In the mittle somewhat eleveted (W. Forsythe / Thom Willems)

P. Marque i P. Lagasa y F. Mura
Aunis (Jacques Garnier / Maurice Pacher) – DOS ACORDIONISTES EN VIU

F. Mura i S.E. Park
Diana i Acteón, Pas a dos (A. Vaganova / R. Drigo)

A. O’Neil i P. Marque
L’Esmeralda, Pas a dos (Jules Perrot / Cesare Pugni)

Grand Finale (tots els ballarins)

LA COMANYIA

El Ballet de l’Òpera Nacional de París, creat el 1669 per encàrrec de Jean-Baptiste Colbert, és la companyia de dansa clàssica acadèmica més antiga que encara està en actiu. Des de 1875 té residència a l’Òpera Garnier de París. Actualment, n’és la directora l’eminent Aurélie Dupont.

La riquesa del repertori, la joventut dels ballarins i l’excelència de les seves estrelles, fan de la companyia una referència de la dansa actual. El seu repertori abarca el període romàntic (J.Mazilier, F.Taglioni), les obres mestres clàssiques (M.Petipa) i dels ballets russos, els grans coreògrafs del sXX (M.Graham, J.Limon, G.Balanchine, M.Béjart, J.Robbins, R.Petit, J.Kyllian, J.Neumeier, A.Ailey, P.Bausch, C.Carlson, M.Cunningham, M.Ek, W.Forsyhte, O.Naharin), enriquit cada temporada amb noves creacions.

L’Òpera de París compta amb una escola de dansa que es va fundar el 1713 i la majoria dels ballarins de la companyia s’han format en aquesta mateixa escola. Entre els ballarins i les ballarines més destacats destaquen Pécourt, Blondy, Jean Dauberval, Gardel, La Fontaine, Camargo i Maria Sallé. El 2013, el ballet comptava amb 154 ballarins, dels quals 18 eren “estrelles” i 14 “primers ballarins”. A partir dels setze anys els ballrains poden accedir a les audicions per entrar a formar part de la companyia.

El ballet té una jerarquia particular des de les inferiors “quadrilles”, passant després a “choryphées”, a les tres que participen en els grans ballets de repertori i altres nous que s’hi van incorporant: “sujets”, “premiers danseurs” i “étoiles”.