ESP On som?

15/DES

Preu:40€

Gala d’estrelles i solistes de Sant Petersburg

Primers ballarins i solistes dels teatres més importants del Teatre Mariinsky i Mikhailovski, entre d’altres, interpretaran els fragments més espectaculars dels grans ballets. Cadascun dels ballarins que participen en l’espectacle és una destacada personalitat en el món de la dansa, molts d’ells formats en la famosa escola d’A.Vaganova, guardonats en múltiples concursos internacionals amb títols honorífics i aclamats pels crítics de nombrosos països del món. El programa d’aquesta gala és un ampli ventall del patrimoni de ballet clàssic dels segles XIX i XX.

Sant Petersburg, considerat el bressol del ballet rus, apropa al públic una constel·lació formada pels ballarins més destacats procedents dels teatres més importants de la capital de la cultura de Rússia.

El Teatre Mariinski és el teatre històric d’òpera i ballet de Sant Petersburg i és seu del cèlebre Ballet Mariinski (anomenat Ballet Kirov durant l’època soviètica). El teatre va ser construït el 1860 i va heretar el repertori que venia fent el Teatre Bolshoi Kamenny fundat el 1783. El Mariinskiha estat escenari d’importants directors, músics i ballarins, com Vaslav Nijinsky i està associat als millors èxits de l’art rus d’òpera i ballet, la seva companyia de ballet va ser dirigida per Marius Petipa i hi va coreografiar més de 60 obres. Actualment es considera el teatre més important i amb la millor companyia de ballet de tot el territori de l’antiga Unió Soviètica.

El Teatre Mikhailovski deu el seu nom a Mikhaíl Pávlovich, desè i últim fill del Tsar Pavel I i va ser fundat en 1833. És un dels més antics teatres d’Òpera i Ballet de Rússia. El 2007 va ser reconegut com el teatre musical més prestigiós de Sant Petersburg. Actualment, mentre preserva les tradicions de teatre musical de Rússia, està a l’avantguarda del teatre mundial contemporani.